خبرگزاری کار ایران

سردار واعظی خبرداد:

فرار مالیاتی میلیاردی در بوشهر/ متهم دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۵۳۱

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی موفق شدند با کشف یک‌فقره فرار مالیاتی میلیاردی متهم را دستگیر کنند.

به گزارش ایلنا، سردار خلیل واعظی با بیان اینکه یکی از اولویت های پلیس استان در سال جاری، مقابله جدی و هدفمند با جرائم اقتصادی است، اظهار کرد: ماموران و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی با انجام تحقیقات لازم فردی را که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت داشت و با ترفندهای مختلف مالیات خود را پرداخت نمی کرد، شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: با هماهنگی مراجع قضائی و اداره امور مالیاتی، پس از بررسی های لازم و کارشناسی این پرونده، مشخص شد این فرد با اخذ کارت بازرگانی به نام خود و فعالیت در امر واردات و صادرات از کشور مشغول بوده و متاسفانه با توجه به خلاهای قانونی در سنوات گذشته توانسته از پرداخت مالیات به ارزش ۱۸۵ میلیارد ریال خودداری کند.

سردار واعظی با اشاره به اینکه این فرد در بازجویی های فنی و در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به فرار مالیاتی ۱۸۵ میلیاردی اعتراف کرده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به تخلفش تحویل مراجع قضائی شد. 

به گزارش روابط عمومی پلیس بوشهر، این مقام انتظامی تصریح کرد: انتظار داریم دیگر سازمان ها و افراد به این توانمندی و تخصص پلیس، با دید مثبت بنگرند و ما را در این جهت یاری کنند تا پلیس بتواند این نقش مهم و اساسی را که بخشی از آن مبارزه با جرائم اقتصادی است؛ به خوبی ایفا کند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی و افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارد، تصریح کرد: با پرداخت به موقع مالیات توسعه و رشد اقتصادی در سایه افزایش تولیدات ناخالص داخلی و کاهش نرخ بیکاری میسر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز