خبرگزاری کار ایران

پیام رییس دستگاه قضا به مناسبت نهمین اعطای تندیس دانشجوی فداکار

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۳۷

رییس دستگاه قضا به مناسبت نهمین اعطای تندیس دانشجوی فداکار پیامی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری با حضور محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از دانشجویان بعد از ظهر امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. در ابتدای این برنامه طیبی رییس جهاد دانشگاهی پیام آیت‌الله ابراهیم رییسی به مناسبت نهمین آیین اعطای تندیس فداکاری قرائت کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

فداکاری و ایثار از مفاهیم متعالی و بلند و فضیلتی انسانی است که ریشه در فطرت پاک انسان به عنوان خلیفه خداوند در زمین دارد که در ضمیر او به ودیعه گذارده شده است. به همین دلیل است که ایثار و فداکاری در همه جوامع بشری و در همه ادیان و مذاهب و در میان همه انسانها به عنوان مفهومی والا و ارزشمند جاری می باشد و همگان به انسانهای فداکار و ایثارگر به دیده احترام و تکریم می‌نگرند.

در آموزه‌های اسلامی هم گره گشایی از کار مردم و اهتمام به امور آنها، از برترین حسنات و نیکی‌ها شمرده شده است. سفارش مکرر اولیای دین (علیهم السلام) به ایثار و از خودگذشتگی، گواه اهمیت این خلق نیکو در رشد یافتگی جامعه اسلامی و تعالی مادی ومعنوی آن است؛ چنانکه صادق آل محمد (علیه السلام) می‌فرماید: «مؤمنان، کسانی‌اند که در آسایش و سختی به یکدیگر نیکی می‌کنند، و درهنگام تنگدستی، ایثار می‌نمایند.» وقال الحسین (علیه السلام): إن حوائج الناس الیکم من نعم الله.

جوانان این مرز و بوم در طول تاریخ، همواره جلوه‌های ناب و بی بدیلی از ایثار و فداکاری را در مرئی و منظر جهانیان گذارده‌اند. این بروز و ظهور حس ایثار و فداکاری و نوع دوستی به ویژه در دوران انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس و پس از آن، جلوه‌های ماندگاری از ایثار و رشادت را خلق کرده است که تا همیشه در اذهان و یادها از آن به نیکی یاد خواهد شد.

از این رو برگزاری آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، «فرصت مغتنمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری به عنوان ارزشی انسانی و اسلامی است که در بستر گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند در اجرای رهنمودهای رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در این جهان پرآشوب، موجب طمأنینه ی قلبی باشد و تلاشی ارزشمند در جهت حفظ، اشاعه و ترویج این فرهنگ ناب به ویژه در میان دانشجویان است.

بحمدالله، ذوق و همت دست اندرکاران این آیین مبارک، به درستی مصروف رویدادی شده است که رهاورد آن، خشنودی پروردگار، التیام دردها و آسیب‌های فردی و اجتماعی، تعالی و شکوفایی روحی جوانان فداکار، الگوسازی از دانشجویان ایثارگر، و در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی و انسجام است.

اینجانب ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده «نهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» که در احیای امر یاری به دیگران در آسمان مجاهدت درخشیده‌اند، از مدیریت محترم جهاد دانشگاهی به عنوان متولی طراحی و برگزاری این رویداد «فرهنگی - دانشجویی» و همچنین حامیان و تمامی شرکت کنندگان آن سپاسگزاری کرده، توفیق روزافزون همگان را در تداوم و ارتقاء کیفی اینگونه اقدامات ارزشمند فرهنگی که در جهت رشد و تعالی همه جانبه ایران اسلامی است، از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

سیدابراهیم رئیسی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز