خبرگزاری کار ایران

کلانتری:

بیماری‌های مشترک انسان و دام از مهمترین عوامل تهدید تنوع زیستی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۲۰

کلانتری گفت: انسان و همه گونه‌های جانوری در برابر بیماری‌های مشترک انسان و حیوان آسیب‌پذیر هستند و عدم توجه به آنها باعث می‌شود سلامت جامعه و ذخایر ژنتیکی و گیاهی با خطر و آسیب مواجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیومرث کلانتری در آیین افتتاح نخستین کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات وحش که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: بخش مهمی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست تحقیق، آموزش و اطلاع‌رسانی پدیده‌هایی است که تنوع زیستی و محیط‌زیست را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که ایران با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی و جغرافیایی از تنوع زیستی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، ادامه داد: کشور ما دارای ۸ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی و یک هزار و ۳۰۰ گونه جانوری مهره‌دار است ولی علی‌رغم این تنوع زیستی محیط زیستی با انواع تهدیدها و چالش‌هایی همچون آلودگی و تخریب، جزیره‌ای شدن زیستگاه‌های و جنگل‌ها، گرد و غبار و خشکسالی مواجه هستیم. 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در صورتی که بهره‌برداری از منابع طبیعی از روی تدبیر نباشد، باعث می‌شود جامعه در استفاده از عرصه طبیعی آینده روشنی نداشته باشد.

کلانتری با اشاره به این مطلب که بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از مهمترین عوامل تهدید تنوع زیستی است، اذعان کرد: انسان و همه گونه‌های جانوری در برابر بیماری‌های مشترک انسان و حیوان آسیب‌پذیر هستند و عدم توجه به آنها باعث می‌شود سلامت جامعه و ذخایر ژنتیکی و گیاهی با خطر و آسیب مواجه شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان توسط سازمان‌های متولی در کنار آموزش و پژوهش از مهم‌ترین شاخص‌ها برای حفاظت از محیط زیست است که دستیابی به آن نیازمند عزم ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز