خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

املاک در اختیار غیرشهرداری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۳۴

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در مورد همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر پس از سخنان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نظرات خود را ارائه دادند.

شهربانو امانی تصریح کرد: کسب و کارهای نو، زمان و مکان نمی‌شناسند. شهرداری املاکی در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی دارد که باید آنها را بازپس گیرد و می‌توانیم آنها را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

سپس ناهید خداکرمی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را به صورت استاندارد در اختیار یکدیگر قرار دهند، تصریح کرد: از اطلاع دادن به مردم ابا داریم که گواه آن وضعیت نگران‌کننده این روزها در استفاده از اطلاعات است اما باید به مردم توضیح دهیم که در تهران و کشور چه خبر است.

الهام فخاری نیز با بیان اینکه وضعیت فعلی ما در نوآوری قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست، تصریح کرد: در کشور متاسفانه برای الگوهای نوآوری و به کارگیری نیروهای نوآور هیچ امتیازی قائل نیستند.

وی افزود: پروکراسی پیچیده، قدرت سلیقه‌ای و رانت جامعه را گرفتار کرده و به طبع آن شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گرفتار شدند.

در ادامه حجت نظری نیز با اشاره به اینکه مدیریت شهری نگاه نادرستی به حوزه دانش‌بنیان‌ها دارد، تصریح کرد: نگاه شهرداری حمایت از مشاغل سنتی است و باوری به تغییر ندارد در حالی که باید مسائل جدید را با ابزارهای جدید حل و فصل کنیم.

علی اعطا نیز در ادامه گفت: گاها مشاهده می‌شود که قبل از آنکه تقاضای واقعی شکل بگیرد موضوعاتی را در برنامه‌ها قید می‌کنند. برای مثال اراضی پیرامون دانشگاه تهران برای مدت زیادی فریز شد زیرا در اسناد بالادستی پیش‌بینی شده بود که در این اراضی 4000 شرکت دانش‌بنیان مستقر شوند. در نتیجه باید تبعات و عوارض تصمیمات در آینده مشخص شود.

وی افزود: چرا از ظرفیت شهرهای جدید استفاده نمی‌شود و همه چیز را می‌خواهند در تهران متمرکز کنند؟

در ادامه مرتضی الویری تصریح کرد: به زودی از معاون رئیس جمهور دعوت می‌شود تا در جلسه شورای عالی حضور یابند و در مورد استارتاپ سایر شهرها صحبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز