خبرگزاری کار ایران

انتقاد سالاری از نابسامانی در حوزه حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۱۵۵

عضو شورای شهر تهران خطاب به رئیس شورا گفت: از شما می‌خواهم به همراه آقای شهردار نابسامانی حوزه حمل و نقل را به سران کشور منتقل کنید تا شاید سهمی از منابع درآمدی به این مسئله اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: فارغ از انتقاداتی که به موضوع گرانی بنزین شده، در فرایند این تصمیم‌گیری نسبت به حمل و نقل عمومی غفلت جدی شده و به این مقوله مهم توجه جدی نشده است.

وی با بیان اینکه در فرایند اجرا و هزینه‌کرد منابع درآمدی هیچ حرفی از توسعه حمل و نقل عمومی زده نشد، افزود: تصویری که به معاون اول ارائه شد، نیز حکایت از نابسامانی آن داشت.

او خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: از شما می‌خواهم به همراه آقای شهردار نابسامانی حوزه حمل و نقل را به سران کشور منتقل کنید تا شاید سهمی از منابع درآمدی به این مسئله اختصاص یابد.

سالاری در ادامه لغو طرح تعریض محورهای خیابان وحدت اسلامی، ولیعصر و شوش در کمیسیون ماده ۵ شهرداری را مطرح کرد و گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۵ لغو طرح تعویض محورهای تاریخی خیابان ولیعصر، وحدت اسلامی و شوش مصوب شد. این تصمیم براساس مطالبات شهروندان بوده، لذا بررسی تعریض این محورها در جلسه کمیسیون ماده ۵ در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این سه محور در شمال محورهای تاریخی شهر تهران قرار داشتند، تصریح کرد: آنها هسته تاریخی تهران را به بافت‌های جدید و توسعه‌یافته شهری مرتبط می‌کردند. بررسی موقعیت این سه محور نشان داد که بخش قابل توجهی از امتداد آنها در حصار ناصری قرار دارد که با توجه به مصوبه سال ۹۵ اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به دلیل وجود ابنیه تاریخی طرح تعویض در آنها مجاز نیست لذا به منظور حفظ بناهای واجد ارزش تاریخی در کمیسیون ماده ۵ به این تصمیم رسیدیم که این تعریض سه محور مورد بررسی قرار گیرد.

سالاری ادامه داد: محور حافظ تا خیابان وحدت اسلامی از قدیمی‌ترین محورهای تهران است که دارای ۳۰ متر عرض است و براساس مفاد طرح تفصیلی قبلی تهران باید تعریض آن به عرض ۳۵ متر صورت می‌گرفت اما به دلیل وجود حصار ناصری و همچنین دروازه قزوین در کمیسیون ماده ۵ شهرداری حذف طرح تعریض این خیابان مصوب شد.

وی در ادامه گفت: براساس بررسی‌های میدانی، در این محور ۴۱۲ قطعه ملک وجود دارد که تنها ۲۱درصد قطعات یعنی ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع عقب‌نشینی دارند و قطعاتی که عقب‌نشینی را انجام دادند ۱.۸ کیلومتر از قطعات این محدوده می‌شود و ۷۲ درصد این محور عقب‌نشینی انجام نداده‌اند لذا با توجه به اینکه عقب‌نشینی در این محدوده‌ها انجام نشده و تعریض محورها ده‌ها سال به طول می‌انجامد و بخشی از محدوده نیز در داخل بافت تاریخی قرار دارد. در نتیجه لغو تعریض این محور در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران اتخاذ شد.

سالاری افزود: همچنین لغو تعریض محور ولیعصر نیز به عنوان مهمترین محور پایتخت اجرا شد چراکه این محور ثبت ملی است و به عنوان ستون فقرات شهر تهران حساب می‌شود اما در طرح تفصیلی قرار بود بخشی از این خیابان عقب‌نشینی داشته باشد. همچنین نقش ترافیکی این محور مورد توجه است و درختان چنار چندین‌ صدساله به عنوان میراث پایتخت در این خیابان قرار دارند و در نهایت مجوز تعریض این خیابان لغو شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص دیگر جزییات جلسه کمیسیون شهرسازی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد کمیسیون در خصوص شناسایی طرح‌های تعریض شهر تهران اقدام کند و اگر ضرورتی بر طرح تعریض در خیابانی وجود ندارد آن را به کمیسیون ماده ۵ برای تصمیم‌گیری اجرا دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز