خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۳۵۱

رئیس شورای شهر تهران گفت: مطابق وعده‌ها، بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود که نه در دولت فعلی و نه در دولت گذشته رخ نداد و باید به سرعت جلوی این اشتباه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته که مشکلاتی را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرد، گفت: به دلیل بارش ناگهانی از شهروندان تهرانی پوزش می‌خواهیم. بارشها که در زمان پیک ترافیک در منطقه یک و 2 و شمال شهر تهران رخ داد، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این مشکلات ناشی از کافی نبودن تمهیدات بود و باید در خدمات شهری پیش‌بینی‌هایی برای آن انجام می‌شد، تصریح کرد: باید مقصران مسائل دیروز بررسی شوند و با این افراد برخورد شود.

هاشمی با اشاره به جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اظهار داشت: امروز صبح در خدمت آقای حناچی بودیم و درباره مشکلاتی که روز گذشته در اثر بارش برف برای شهروندان رخ داد صحبت کردیم و خود ایشان هم گفتند در حال بررسی هستند و اگر مقصری وجود داشته باشد با آن برخورد کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه البته بخش ترافیک دیروز به دلیل گرانی بنزین هم بود، تصریح کرد: با تلاش همکاران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی مسائل برطرف شد.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین که به دلیل کاهش ارزش پول ملی، مصرف بی‌رویه و قاچاق سوخت بود پیامدهایی را در مدیریت شهری در پی دارد. یکی از این پیامدها در حوزه حمل و نقل است چراکه افزایش قیمت‌ها منجر به تمایل مردم در افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود و نیاز است در توسعه مترو و حمل و نقل عمومی اقدامات جدی صورت گیرد تا شاهد ازدحام مردم نباشیم.

هاشمی ادامه داد: مطابق وعده‌ها، بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود که نه در دولت فعلی و نه در دولت گذشته رخ نداد و باید به سرعت جلوی این اشتباه گرفته شود.

وی با بیان اینکه افزایش آلودگی هوا و پدیده وارونگی، حمل و نقل عمومی را می‌طلبد، تصریح کرد: به همین خاطر از طریق کمیسیون حمل و نقل و عمران نامه‌ای تهیه و به آقای جهانگیری ارسال کردیم و خواستار کارگروه ویژه برای تامین فوری اتوبوس‌ها شدیم.

وی افزود: فردا هم من درخواستی دادم تا با آقای جهانگیری جلسه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز