خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

دیپلماسی شهری راهکاری برای ارسال پیام عدالت‌طلبی و آزادگی ملت ایران به جهانیان است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۸۷

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: دیپلماسی شهری می‌تواند، ساز و کار مناسب برای پیام عدالت طلبی و آزادگی ملت بزرگ ایران به جهانیان باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با بیان اینکه دیپلماسی های نوین پدیده ای موثر در بستر جامعه جهانی است، اظهار داشت: اگر در گذشته نه چندان دور دیپلماسی در انحصار دولت ها بود اما امروزه کنشگران وارد عرصه دیپلماسی شدند و دیپلماسی های نوین پدیده مدرن در بستر جامعه جهانی شکل گرفت که مکمل دیپلماسی سنتی است.

موسوی تصریح کرد: امروز برخلاف یک قرن پیش که افکار عمومی مردم هیچ تاثیری در سرنوشت جامعه نمی گذاشت نقش مهمی در توسعه در سطوح مختلف اجتماعی و بین المللی یافته است.

موسوی با اشاره به اینکه افکار عمومی در گذشته هیچ تاثیری در سیاست دولت ها نداشته است افزود: معرفی افکار عمومی و مردم نقش تعیین‌کننده در عرصه سیاست و اجتماع دارند و در همین راستا یکی از شناخته شده ترین گونه های ارتباط مردمی به نام مقوله خواهرخواندگی شکل گرفته است که حدود یک قرن قدمت دارد.

او افزود:امروز ۱۴۰ قرارداد خواهر خواندگی میان تهران با سایر شهرهای دنیا منعقد شده است که به جز دو قرارداد بقیه مربوط به چهل سال اخیر بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دیپلماسی شهری می‌تواند ساز و کار مناسب برای پیام عدالت طلبی و آزادگی ملت بزرگ ایران به جهانیان باشد و انجام پروژه ها در قالب قراردادهای خواهرخواندگی و اقسام دیگر دیپلماسی همانند ابتکار خشت طلایی تهران و دیگر همکاری های مردمی در حوزه‌های مختلف می‌تواند در تقویت و تحکیم صلح و دوستی و مصالح مشترک بشری نقش کننده داشته باشد.

او افزود: وزارت خارجه ایران اهتمام زیادی به انواع دیپلماسی های نوپدید دارد و می‌تواند نقش محوری در یکپارچه‌سازی میان بخش های مختلف با موضوع دیپلماسی عمومی و دیپلماسی شهری را با هم افزایی و استفاده از این ظرفیت به نحو مطلوب‌تری در راستای تحقق مصالح مردم به انجام رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز