خبرگزاری کار ایران

امکان بقای شهرداری‌های کوچک با کسب درآمد از مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۱۸۶

سخنگوی شورای عالی استان‌ها گفت: امیدوارم اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای اصلاح معافیت های مالیاتی لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» بررسی بیشتری انجام دهند.

به گزارش ایلنا، طاها دشتی مطلق در خصوص ماده ۹ لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» که معافیت‌های مالیاتی زیادی را به همراه دارد، گفت: امیدوارم این ماده در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود و در حال حاضر که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده، نمایندگان محترم مردم در این کمیسیون بررسی بیشتری برای اصلاح آن انجام دهند.

وی افزود: اگر ماده ۹ لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» با در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی بسیار تصویب شود، یک فاجعه رخ می دهد. دوام شهرداری‌ها به خصوص شهرداری شهرهای کوچک با کسب درآمد از مالیات بر ارزش افزوده است. اگر این ماده بدون اصلاحیه تصویب شود، بسیاری از شهرداری‌ها قادر به ادامه حیات نیستند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در این صورت بسیاری از اقداماتی که در شهرها انجام می‌شود؛ مانند جمع آوری پسماند، فضای سبز و ... به یقین تعطیل می‌شود. به تعبیری می‌توانم بگویم تصویب شدن این ماده بدون اصلاحیه تیر مستقیمی بر قلب شهرداری شهرهایی با جمعیت پایین است.

وضع عوارض از وظایف شوراها است

دشتی مطلق در خصوص ماده ۵۳ لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» که اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا را کاهش می‌دهد، گفت: یکی از بدیهی‌ترین اقدامات شوراهای اسلامی شهر و روستا وضع عوارض از طریق آن‌ها است. در واقع قانونگذار اختیار وضع عوارض را به آن‌ها داده است.

وی تصیمم‌گیری در خصوص وضع عوارض و مسائل شهر توسط وزارت کشور را یک اقدام سیاسی دانست و افزود: قانونگذار یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر را وضع عوارض دانسته است و اگر این اختیار از شوراها گرفته شود، آن ها در دیگر اقدامات هم با مشکل مواجه می شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز