خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جنگل‌ها خواستار شد؛

لزوم کنترل و ساماندهی محدوده‌های معادن کشور/ بین مردم و منابع‌ طبیعی فاصله وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۷۲

رئیس سازمان جنگل‌ها از دفتر حفاظت و حمایت سازمان خواستار کنترل محدوده‌های معادن‌ شد.

به گزارش ایلنا، خلیل آقایی امروز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، بر ساماندهی معادن در مراتع کشور تاکید کرد و افزود: اگر در مناطقی مرتعداران مقابل معدن‌کاوان مقاومت می‌کنند بخاطر زیاده‌خواهی برخی از معدن‌کاوان است.

وی با بیان اینکه منابع‌ طبیعی مشکلی با اکتشاف معادن ندارد، اظهارداشت: اما با بی سر و سامانی معدن‌کاوان و زیاده‌خواهان مخالفیم که از حدود و ثغور خود تجاوز می‌کنند.

آقایی با اشاره به اهمیت حفظ مراتع کشور تصریح کرد: ما امانتدار مراتع بوده و صاحبان اصلی مراتع کشور مرتعداران و دارندگان پروانه چرای دام هستند، ارزش مراتع کشور بسیار پر اهمیت است، ما در برابر نسل آینده مسئولیم و نمی‌توانیم برای هر کاری از مراتع خرج کنیم.

وی اساس کار در منابع طبیعی را متکی بر مشارکت مردم دانست و یادآور شد: منابع‌ طبیعی باید فاصله خود را با مردم روز به روز کمتر کند. البته اقدامات آبخیزداری و فواید آن تا حدی توانسته است قهر مردم با منابع‌ طبیعی را تبدیل به آشتی کند اما واقعیت این است که هنوز بین مردم و منابع‌ طبیعی فاصله وجود دارد و تا زمانی که این فاصله برداشته نشود انتظار حفاظت بهینه از منابع‌ طبیعی بیهوده است.

آقایی با تاکید بر مستند سازی فعالیت‌های منابع‌ طبیعی خاطرنشان کرد: نتیجه بخش بودن و اثربخشی فعالیت‌ها مهم است و باید نتیجه کار مستندسازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی از اداره ترویج و آموزش ادارات کل منابع‌ طبیعی استان‌ها خواست همیشه دنبال مستندسازی مثبت نباشند بلکه انتقادات و دلخوری‌های مردم نسبت به عملکرد منابع‌ طبیعی می‌تواند در کاهش فاصله‌ها و چالش‌های پیش رو بسیار راهگشا باشد. 

در بیست و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، ابوالفضل رحمتی‌زاده سرتسهیلگر منابع‌ طبیعی استان قم و داود خراسانی رئیس شورای اسلامی روستای چال‌گنبد این شهرستان، گزارشی از اقدامات مشارکتی منابع‌ طبیعی با جوامع محلی را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز