خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

کشته‌شدن ۷ زائر ایرانی در تصادف محور بدره_جسام/ عبور روزانه ۴۵۰ هزار زائر از مرزهای کشور به عراق/افزایش کرایه خودروهای عراقی به دلیل ضعف نظارت

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۳۴

دبیر ستاد مرکزی اربعین از کشته‌شدن ۷ زائر ایرانی در تصادف محور بدره_جسام خبر داد.

احمد محمدی‌فر (دبیر ستاد مرکزی اربعین) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت تردد در مرزهای کشور گفت: در تمام مرزها تردد در حال انجام است و مرز بسته‌ای در حال حاضر نداریم.

وی همچنین درباره حمل و نقل در عراق تصریح کرد: در خصوص حمل و نقل نیز هم ما اتوبوس‌هایی را برای انتقال مسافران به عراق اعزام کرده‌ایم و هم عراق نیز تمام امکانات خود را برای جابجایی مسافران از مرزها به کار گرفته است. البته ممکن است زائران با تاخیر در حمل و نقل مواجه باشند، اما انتقال انجام می‌شود و مردم به دلیل نبود ماشین به مدت طولانی متوقف نمی‌شوند.

دبیرستاد مرکزی اربعین همچنین درباره افزایش قیمت کرایه‌ها در عراق خاطرنشان کرد: در خصوص تعیین نرخ ثابت برای حمل و نقل با دولت عراق مذاکره و بر این موضوع نیز تاکید داشته‌ایم، اما برخی اوقات عجله زائران و تمکین از نرخ‌های بالا باعث این معضل در آن سوی مرزها می‌شود، اگر زائران حوصله به خرج داده و هر قیمتی را نپذیرند، قطعا آنها نیز نمی‌توانند این نرخ‌های سنگین را به زائران تحمیل کنند. بنابراین لازم است که زائران سعه صدر داشته باشند، اما ما هم تایید می‌کنیم که کرایه خودروهای عراقی به دلیل ضعف نظارت دولت عراق افزایش داشته است.

محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود با وجود اینکه هنوز یک هفته به روز اربعین باقی مانده است و در این مدت نیز زائران بیشتری به عراق وارد می‌شوند، آیا اسکان و تغذیه کافی برای زائران وجود دارد، تصریح کرد: امکانات تغذیه‌ای به تعداد کافی هم در مسیرها و هم در شهرهای زیارتی وجود دارد و بیش از ۲۵۰۰ موکب‌ ایرانی در عراق مستقر شده‌اند و امکانات وسیعی به زائران ارائه می‌دهند. همچنین برای بیش از یک میلیون نفر امکان اسکان فراهم شده است. همچنین روزانه بیش از ۳ میلیون نفر در هر وعده غذایی پخت می‌شود و به نظر نمی‌رسد از نظر تغذیه و اسکان با مشکل جدی در عراق مواجه باشیم.

وی درباره بازگشت زائران از عراق نیز گفت: تمام این جمعیتی که به عراق رفته‌اند نیز دوباره با همین تراکم به کشور باز خواهند گشت و به ۴ شهر کوچک وارد می‌شوند؛ قطع به یقین ما با شرایط خاصی مواجه هستیم و مانند شرایط عادی نخواهد بود و با توقف، تراکم جمعیت و ترافیک در محورها مواجه خواهیم بود. ما تمام تلاش خود را کردیم و پیش‌بینی‌های لازم را در زمینه حمل ونقل انجام داده‌ایم. تلاش ما این است که با کمترین وضعیت نامناسب بتوانیم به زائران سرویس‌های لازم را ارائه دهیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بیشترین تردد از مرزها انجام می‌شود، تصریح کرد: روزانه بیش از ۴۵۰ هزار نفر تردد از مرزها انجام و زائر وارد عراق می‌شود که بیش از ۵۴ درصد ترددها نیز از مرز مهران است.

محمدی‌فر درباره آخرین وضعیت پارکینگ‌ها در شهر مهران گفت: در شهر مهران پارکینگ‌ها هنوز به طور کامل تکمیل نشده‌اند و تنها ۶۰ درصد پارکینگ‌ها در این شهرها تکمیل ظرفیت شده‌اند و هنوز این پارکینگ‌ها به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت دارند. ما نیز اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم، هنوز ظرفیت هیچ پارکینگی تکمیل نشده است و همه پارکینگ‌ها در مرزها هنوز ظرفیت پذیرش خودروهای شخصی را دارند.

وی درباره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح گفت: تاکنون حدود سه میلیون و ۱۱۴ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. به نظر می‌رسد آمار ثبت‌نام کنندگان تا روز اربعین به حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

دبیرستاد مرکزی اربعین درباره آخرین وضعیت حوادث ترافیکی در مرزها و عراق گفت: شب گذشته در محور بدره _ جسام یک دستگاه اتوبوس زائران ایرانی که احتمالا زائران استان تهران در آن حضور داشتند، دچار واژگونی شده‌اند که متاسفانه بر اثر این حادثه ۷ تن کشته شده‌اند. در حال حاضر آمار دقیقی از مصدومان این حادثه و اسامی آنها در اختیار ما نیست و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز