خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مرکزی اربعین به ایلنا خبر داد:

ثبت‌نام ۱۰۲ هزار نفر در سامانه سماح برای سفر به عتبات در ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۶۳۰

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تا روز گذشته ۱۰۲ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با بازگشایی مرز خسروی زائران می‌توانند از چهار مرز شلمچه،‌ مهران و چزابه به عتبات سفر کنند.

احمد محمدی‌فر (دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار ثبت‌نام کنندگان برای سفر دوره اربعین در سامانه سماح گفت: تا روز گذشته ۱۰۲ هزار نفر در سامانه سماح برای سفر اربعین ثیت‌نام کرده‌اند، این تعداد متقاضی غیر از اتباع بیگانه هستند.این افراد از دهم محرم می‌توانند عازم عتبات شوند.

وی با بیان اینکه این افراد می‌توانند از دهم محرم بدون ویزا عازم سفر عتباب شوند، ادامه داد: برنامه‌ریزی افتتاح مرز خسروی در حال انجام است و منتظر هستیم تا طرف عراقی اعلام آمادگی کند و مرز بازگشایی شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با عراق داشتیم، قطعا امسال مرز خسروی بازگشایی خواهد شد. با بازگشایی مرز خسروی افراد می‌توانند از چهار مرز چزابه، شلمچه، مهران و خسروی عبور کنند. ما برای بازگشایی مرز خسروی در حال حاضر نیز آمادگی داریم و مشکلی از سمت ما وجود ندارد در طرف عراقی نیز در حال انجام یک سری عملیات‌های عمرانی هستند. ما تلاش‌مان این است که چنانچه بتوانیم در همین ماه محرم مرز خسروی بازگشایی شود.

محمدی‌فر تصریح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی در مرزها و در صدور گذرنامه وجود ندارد. سال گذشته به دلیل اینکه برای خروج از کشور ویزا نیاز بود، از همین‌رو گاهی اوقات مشکلاتی در خصوص جعل ویزا داشتیم، اما امسال چون ویزا حذف می‌شود، علی‌القاده نباید مشکلاتی در خصوص جعل ویزا داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز