خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

تعیین تکلیف ابهاماتِ پرونده باغات در شورای عالی استان‌ها/ هر پرونده‌ ای نباید در شورای شهر بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۶۰۹

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اختلاف نظر جدی درباره اینکه آیا هر پرونده‌ای باید در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد، وجود دارد.

زهرا صدراعظم نوری (رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران) در گفتگو با خیرنگار ایلنا درخصوص بررسی پرونده باغ‌ها در صحن شورای شهر تهران اظهار داشت: ما حافظ محیط زیست شهر تهران هستیم و  فضای سبز، باغات و درختان تهران مساله بسیار جدی و حیاتی است و به هیچ قیمتی حاضر به از بین رفتن بی‌دلیل ذره‌ای از آن نیستیم و با این رویکرد باغات را در صحن شوار شهر مورد بررسی قرار می دهیم.

وی درخصوص ابهاماتی که در تعیین تکلیف پرونده باغ‌ها در صحن شورای شهر وجود دارد، گفت: ابهامات کمی در این زمینه وجود دارد و از شورای عالی استان‌ها درخواست کردیم درباره آن استعلام کنند تا اختلافات با کمیسیون معماری و شهرسازی برطرف شود.

نوری در خصوص محتوای ابهامات پرونده باغ‌ها، اظهار داشت: اختلاف نظر جدی درباره اینکه آیا هر پرونده‌ای باید در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد وجود دارد،‌ زیرا ما در کمیسیون محیط زیست معتقدیم هر پرونده‌ای نباید در شواری شهر بررسی شود و پروندهایی که نوعیت آنها باغ تشخیص داده می‌شود باید برای تایید به صحن شورا بیایند؛‌ در غیر اینصورت اگر هر پرونده‌ای بخواهد در شورا بررسی شود، شورای شهر باید کار خود را تعطیل کند و فقط به پرونده ‌های‌ شهرسازی رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره اینکه آیا اگر هر پرونده ای برای بررسی به شورل نیاید احتمال تخلف و اعلام غیرباغ بودن آنها بالا نمی رود، اظهار داشت: خیر، زیرا در تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران، کمیته باغات و کمیسیون ماده ۷وجود دارد و تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار پرونده در آنها بررسی شده است و با توجه به اینکه کارها به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود، هر پرونده‌ای که بخواهد مجوز تخریب و نوسازی بگیرد حتما باید از کمیسیون ماده ۷ استعلام داشته باشد.

نوری همچنین در واکنش به این که به رغم آنکه خیابان ولیعصر به دلیل چنارهایش در فهرست میراث ملی ثبت شده است،‌ اما کمترین توجه در خدمات شهری در خیابان ولیعصر به چنارها  می شود، اظهار داشت:حرف شما درست است. درختان ولیعصر بسیار با اهمیت هستند و این خیابان هویت خود را از درختان چنار موجود در آن می‌گیرد. درختان ولیعصر از سوی ۴ منطقه شهرداری نگه داری می‌شود و سازمان بوستان‌ها بر آن نظارت دارد.

وی ادامه داد: در شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر تشکیل  کمیته‌ای به منظور نظارت مستمر بر درختان ولیعصر وجود دارد  و هرگونه اقدامی از کاشت درختان گرفته تا ساخت‌‌و‌ساز در معابر در این خیابان حتما باید زیر نظر این کمیته باشد.

نوری با بیان اینکه این کمیته حدود یک ماه پیش تشکیل و برگزار شد، افزود: مقرر شد زیر مجموعه این کمیته‌ها به فعالیت بپردازند و  هر سه ماه یک بار با حضور شهرداران مناطق ۱، ۶،۳ و ۱۱ و سازمان بوستان‌ها جلساتی درخصوص وضعیت چنارهای ولیعصر برگزار شود. 

رئیس  کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته ساخت و ساز اصل بوده است، افزود: در نتیجه همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده و شهرفروشی و نابودی فضاهای سبز و باغات نیز یکی از  این سیاست‌ها بوده که در مدیریت شهری جدید و شورای پنجم از آن جلوگیری کرده‌ایم. 

وی درخصوص سردرگمی که در مساله آبیاری چنارهای ولیعصر وجود دارد، اظهار داشت: این مساله به دلیل عدم هماهنگی بوده است و با هماهنگی‌های بعدی این کار به صورت یکپارچه انجام می‌شود. بنده شخصا به مناطق تذکر داده‌ام که نمی‌شود در خیابان ولیعصر هر منطقه به یک روش مدیریت و آبیاری چنارها را انجام دهند و باید با یک مدیریت واحد این کار انجام شود. 

نوری در پاپان مساله مهم درباره چنارهای ولیعصر را جلوگیری از آلودگی نهرها به فاضلاب دانست و گفت: آبیاری درختان توسط آ‌ب های زیرزمینی هم امکان‌‌پذیر است و مهمتر از آن توجه به آلودگی نهرها است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز