خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در پیامی به مناسبت روز روستا و عشایر:

روستاییان و عشایر در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۲۹

وزیر کشور گفت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به معیشت، اقتصاد و هویت بخشیدن به روستا صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، در متن پیام عبدالرضا رحمانی‌فضلی آمده است: ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر، فرصت مغتنم و ارزشمندی است برای ارج گذاری و پاسداشت خدمات و تلاش‌های صادقانه و مجدانه مردان و زنان زحمت کش و سخت‌کوشی که نقش موثر و مهمی را در رشد و بالندگی ایران اسلامی عهده‌دار هستند. روستاییان و عشایر عزیز به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور همواره، در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور به سزایی داشته و به برکت همین حضور و اثرگذاری بحمدالله آهنگ رشد و پیشرفت کشور از سرعت و شتاب مناسبی برخوردار شده است.

امروز به یُمن نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید و با برنامه ریزی و سیاست گذاری های انجام شده، ضمن توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های روستایی، توجه ویژه‌ای به معیشت، اقتصاد و هویت بخشیدن به روستا به عنوان اساس تمدن ایران بزرگ و حرکت به سوی توسعه فراگیر صورت گرفته است. بدون تردید الگوی جاری مدیریت روستایی در ایران که از طریق استقرار ۳۸۰۰۰ شورای اسلامی روستایی و بیش از ۳۷۰۰۰ نهاد دهیاری نظام یافته ‌است، تبلور راستین مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جلوه عینی حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

اجرای طرح‌های‌ متعدد عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعیِ خلاقانه با بهره‌گیری از مشارکت مردم، بهبود وضعیت کالبدی، سیما و منظر روستاها، کمک به حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی، کمک به حفظ فرهنگ بومی و اسلامی-ایرانی در عرصه‌های مختلف توسعه روستایی، افزایش نشاط و شادابی اجتماعی و کمک به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های خلاقانه، متنوع و گسترده دهیاری‌ها به عنوان مدیران ارشد روستاها در خدمت‌رسانی به مردم نجیب روستایی بوده است. در مسیر رو ‌به رشد و ‌توسعه، حمایت‌های فراگیر و همه‌جانبه دولت‌ از جمله تخصیص اعتبارات و امکانات، تلاش برای رفع خلأهای قانونی، برنامه‌ریزی کلان برای تقویت بنیه اقتصادی روستاها، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستاها البته زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه روستاها بوده و انشاءالله همچنان با قوت و وسعت ادامه خواهد یافت. امید است با اجرای برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده، بیش از پیش شاهد تحقق توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های روستایی و عشایری کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز