خبرگزاری کار ایران

سید محمود تارا مطرح کرد:

سه چالش نسخه الکترونیکی برای اجرا

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۴۶۱

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در حوزه سازمان الکترونیک گفت: نسخه الکترونیکی برای اجرا با سه نوع چالش در سطح سازمان، مردم و مراکز ارائه خدمت مواجه است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بیمه سلامت، سید محمود تارا امروز یکشنبه درباره اجرای پروژه‌های الکترونیک در نظام سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر افزود: زمان سنجی در اجرای پروژه‌های الکترونیکی بسیار مهم است. پروژه‌های الکترونیکی و فناوری اطلاعات به هیچ عنوان ایستایی ندارند و به شکل مدام تغییر کرده و تکامل پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهمیت‌های زمان‌سنجی در پروژه‌های الکترونیکی، تاثیر آغاز پروژه است که به موارد روانی و نقش اجتماعی آن بر می‌گردد. زیرا در چند ماه ابتدایی آغاز پروژه، معمولا بیشترین استقبال و فراگیری اتفاق می‌افتد و بعد در شیبی برای کاهش همکاری قرار می‌گیرد. در نتیجه برگ برنده در زمینه پروژه‌های جدید این است که بیشترین استفاده و توسعه در چند ماه ابتدایی آغاز پروژه انجام شود. از طرفی باید برای کاربران حاشیه آرامش ایجاد کرد. یعنی اگر قرار است به شکل مرتب، به روز رسانی‌هایی انجام شود، کاربران احساس کنند که این تغییرات در راستای مشکلاتی بوده که آن‌ها حین کار با آن برخورد کردند. این موضوع باعث می‌شود که کاربران همکاری بیشتری داشته باشند.

تارا درباره چالش‌های برنامه نسخه الکترونیکی نیز بیان کرد: سازمان بیمه سلامت در برنامه نسخه الکترونیکی از مراکز ارائه خدمت می‌خواهد سیستم‌هایی که سال‌ها به آن عادت داشتند را تغییر داده و در هنگام ارائه خدمت، چرخه‌ها را از شیوه سنتی به شکل الکترونیکی تغییر بدهند. این کار به چند تغییر از جمله خرید و یادگیری تجهیزات و نرم افزارها و حتی وجود کارکنانی که با این چرخه‌ها آشنایی داشته باشند و ارائه آموزش به پزشکان و پرستاران نیاز دارد. حالا اگر این موضوع با ارائه خدمت تداخل داشته باشد، نوع همکاری دشوار می‌شود.

وی اظهار داشت: در زمینه مردم هم موارد دیگری مطرح است. به طور مثال بیمه شده فکر می‌کند حالا دیگر دفترچه فیزیکی کاغذی در اختیار ندارد و به او گفته می‌شود اگر به پزشک یا داروخانه مراجعه کند، نسخه آماده شده و در سیستم وجود دارد. این تغییر راحتی در همه کشورها نبوده و مردم باید اطمینان پیدا کنند که این کار به موقع اتفاق می‌افتد. زیرا تفاوت نظام سلامت با نظام بانکی این است که نمی‌شود انتظار داشت مردم صبر و تحملی که در نظام بانکی دارند را در نظام سلامت داشته باشند. باید برای همه این چالش‌ها راه حل وجود داشته باشد. البته چالش‌های زیرساختی هم وجود دارد که باید مورد نظر قرار بگیرد.

کوروش فرزین، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت نیز درباره اجرای برنامه نسخه الکترونیکی گفته بود: به دنبال این هستیم که پروژه نسخه الکترونیکی را تا پایان سال در تمام کشور عملیاتی کنیم، بنابراین اگر هدف گذاری‌ها محقق شود، می‌توان امید داشت در سال آینده پروژه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز