خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

بهترین راهبرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارتقای سطح معرفتی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۱۵۵

معاون پرورشی و فرهنگی در جلسه مشترک بازرسان وزارت کشور و دبیرخانه حجاب و عفاف آموزش‌وپرورش بهترین راهبرد برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را ارتقای سطح معرفتی جامعه دانست.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در جلسه مشترک بازرسان وزارت کشور و دبیرخانه حجاب و عفاف آموزش‌وپرورش گفت: در مسائل فرهنگی دینی و تربیتی باید با رویکردی انقلابی و بر اساس مطالبه شرعی و دینی ورود پیدا کنیم نه بر اساس تکلیف و یا تشویق و تنبیه.

وی ادامه داد: از زمان تصدی پست معاونت پرورشی و فرهنگی همواره کارها را با جدیت و انسجام بیشتری دنبال کرده‌ایم زیرا می‌دانیم که فرصت مسئولیت‌ها محدود است و باید در این فرصت محدود اقداماتی ارزشمند در حوزه فرهنگی از خود به‌جای بگذاریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید در پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین دوره اجلاس سراسری نماز ایشان فرمودند «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است» که بر همین اساس فعالیت‌هایی را در اولویت کارهای خود قراردادیم که مهم‌ترین آن‌ها برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری گلدسته‌های سرو بود که امسال به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد و علاوه بر آن در۷۵۰ منطقه آموزش‌ و پرورش پیش اجلاسیه های دانش‌آموزی را قبل از بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز که موضوع آن نماز و مدرسه است در مناطق برگزار کردیم تاجریانی در مورد نماز بین دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: علاوه بر این با توجه به اینکه یکی از دستگاه‌های محوری در امر آموزش قرآن آموزش‌وپرورش است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نهضت ملی حفظ جزء۳۰ قرآن کریم را سال گذشته در مدارس اجرا کردیم که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در این نهضت شرکت کردند و امیدواریم امسال تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

کاظمی افزود: در حوزه اندیشه حضرت امام خمینی (ره) به‌منظور نشر اندیشه‌های ایشان مسابقات فرهنگی هنری آیینه زمان با عنوان «زندگی به سبک‌روح الله» را طراحی کردیم.

وی یادآور شد: اما در مورد مسئله حجاب و عفاف همان‌طور که می‌دانید مسئول یک دستگاه نیست بلکه ره‌آوردی از جامعه، خانواده و نظام آموزشی است که در اینجا مراد از نظام آموزشی تنها آموزش‌وپرورش نیست بلکه دانشگاه‌ها و نهادهای دیگر آموزشی نیز در این امر مؤثر هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: معتقدیم مسائل فرهنگی را باید با راهبردهای فرهنگی حل کرد و راهبردهای سخت‌افزاری نمی‌تواند راه گشای این نوع موضوعات باشد بنابراین درزمینه حجاب و عفاف بهترین راهبرد ارتقاء سطح معرفتی جامعه است وآشنایی ذهنی به‌خصوص در دوره ابتدایی در این امر مؤثر است بنابراین باید الگوهای معرفتی و تربیتی درزمینه حجاب و عفاف به دانش آموزان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر این‌یکی از دغدغه‌های ما فضای مجازی است که به‌عنوان یکی از ابزارهای دشمن در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است که با سرعتی مضاعف ناهنجاری‌های اجتماعی را تشدید می‌کند و شبهه‌های فرهنگی ایجاد می‌کند و در جهت توسعه فرهنگ ابتذال و تغییر سبک زندگی حرکت می‌کند. علاوه بر این بین والدین و دانش آموزان یک گسست فرهنگی ازنظر تسلط بر فضای مجازی وجود دارد و فضای مجازی امروز بدون هیچ محدودیتی دراختیار دانش‌آموزان است که باید با افزایش سواد رسانه‌ای والدین بتوانیم اولیا را در جهت کنترل استفاده فرزندانشان از فضای مجازی کمک کنیم.

کاظمی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش سالم‌ترین دستگاه در زمینه پوشش و حجاب و عفاف است و همه همکاران درآموزش‌وپرورش به لحاظ اخلاقی به این موضوع پایبند هستند بنابراین معلمان پایبندترین عناصر تربیتی به مسائل حجاب و عفاف هستند.

او خاطرنشان کرد: ما در حوزه حجاب و عفاف برنامه‌ها را با نگاهی مشارکتی، اقناعی، معرفتی و پوشش حداکثری دنبال می‌کنیم و همچنین از ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه تولید محتوا در این زمینه استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز