خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

جرم، معلول شرایط جامعه است/پلیس، مسئول تولید جرم نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۰۹۶

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مسئول تولید جرم پلیس نیست، گفت: دستگاههای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اقتصادی باید شرایطی فراهم کنند تا از وقوع جرم پیشگیری کنند، چراکه جرم معلول شرایطی است که در جامعه رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا در همایش بزرگ کارآگاهان سراسر کشور گفت: ماموریت اصلی نیروی انتظامی تامین حفظ ارتقای نظم امنیت و آرامش برای مردم و جامعه و کشور است آرامش مطلوب بشری در دنیاست آرامش یک بحث ذهنی و حس است آرامش مبتنی بر نظم و امنیت است امنیت بزرگترین نیاز بشری و نعمت الهی است همه حاکمیت‌های دنیا اولین وظیفه شان تامین امنیت برای مردمان کشورشان است.

وی ادامه داد: هر کشوری اگر بتواند برای مجموعه تحت مدیریتش شرایطی فراهم کند تا بدون دغدغه از آنچه دارد حراست کرده و زمینه برای تحقق اهداف شان فراهم کند بقیه اشکالات آن حاکمیت برطرف خواهد شد هر چند محرومیت های دیگری هم وجود داشته باشد. تامین امنیت در کشور ما برعهده نیروی انتظامی است امنیت مراتبی در طول و انواعی در عرض دارد امنیت روانی، امنیت کسب و کار، امنیت سفر و امنیت عاطفی انواع امنیت هستند. تاثیر نیروی انتظامی در هر کدام از اینها متفاوت است اما هیچ وقت صفر و صد نیست و یک امر مشترک بین دستگاههای مسئول و نیروی انتظامی است‌.

وی تصریح کرد: در امنیت اجتماعی و آنچه که به امنیت عمومی باز می گردد محور اساسی آن نیروی انتظامی است بنابراین باید بدانیم به عنوان نیروی انتظامی چه جایگاه و چه مسئولیت مهمی داریم. در ایجاد امنیت گام اول اشراف بر محیط و داشتن اطلاعات لازم است. گام دوم پیش بینی وضعیت است و پس از آن پیگیری است که انواع مختلفی دارد. گام بعدی مقابله است و بعد آن بازتولید امنیت است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مراحلی که نامبرده شد مقدمات یک مرحله کلیدی هستند که آن مرحله حوزه اقدام است پلیس آگاهی به طور عموم و کارآگاه پلیس به طور خاص تمرکز بر مرحله اقدام دارند هر چند بی نیاز از مراحل قبلی نیستند کار کارآگاهان کار تحلیلگرانه است و کارآگاه باید تحلیلگر حرفه ای باشد. براین که کارآگاه موفق باشد داده نیاز دارد و هم قدرت تحلیل لازم دارد و قطعا جمع بندی هر پرونده باید در بردارنده یک سری پیشنهادات و تاکیدات باشد تا این اتفاق دوباره تکرار نشود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بیشترین نقش تخریب‌گر در احساس و ایجاد امنیت عمومی پدیده است که به آن جرم گفته می شود نسبت جرم با دیگر تخلفات مانند مکروه و حرام در احکام دینی است‌. پلیس مسئول همه ابعاد امنیت است و برای این کار ساختارسازی کرده است. ثقل همه اینها در پلیس آگاهی است.وی ادامه داد: قدرت و توان پلیس آگاهی با قدرت کارآگاهان پلیس قابل سنجش است لذا برای اینکه بتوانیم آگاهی موفقی داشته و پاسخگوی نیاز اجتماعی باشیم دهها کار باید انجام دهیم لازم ترین این اقدامات توجه به کم و کیف کارآگاهان است اگر کارآگاه وزین و ورزیده تربیت کنیم همه اقدامات انجام می شود کارآگاه حکم قلب و مغز مجموعه را دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به روز کارآگاه گفت: در جامعه در پشت تریبون ها از دغدغه متخصصان گفته می شود اما در حوزه امنیت که مهمترین رکن حاکمیت است اما هیچ کس از افرادی که وظیفه شان حفظ و تولید امنیت است سخن نمی گوید.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مسئول تولید جرم پلیس نیست تصریح کرد: دستگاههای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اقتصادی باید شرایطی فراهم کنند تا از وقوع جرم پیشگیری کنند چراکه جرم معلول شرایطی است که در جامعه رقم می خورد.اگر شرایط اقتصادی تغییر می کند و جرم اتفاق می افتاد ما به عنوان  پلیس مسئول آن نبوده ایم این روندی بوده است در سالهای گذشته اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز