خبرگزاری کار ایران

زیارت اربعین موجب رسیدن فرهنگ‌های غرب و شرق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۷۲

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان زیارت اربعین را موجب رسیدن فرهنگ‌های غرب و شرق بهم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش علمی بین‌المللی اربعین صبح امروز با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، وحید شالچی معاونت اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر حیدر عبد الزهره تمیمی استاد دانشگاه بغداد، شیخ حسن شریفه عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و با حضور دانشمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

حسن شریفه، عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در این همایش بیان کرد: درست است که اربعین در بیستم صفر قرار دارد اما اگر به واقعه اربعین نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که خطبه حضرت زینب(س) و همچنین تاکیدات جدی حضرت سجاد (ع) موجب شد که اهل بیت امام حسین (ع) از شام به مدینه بازگردند که این اقدام نشان دهنده تاثیر بحث فرهنگ اربعین است و پس از آن دستگاه یزید به هراس افتاد.

وی ادامه داد: فرهنگ امام حسین بود که توانست فرهنگ اسلام را احیا کند و اهل بیت امام حسین (ع) ادامه بخش حیات انسان شدند. تا زمانی که نماز و حج وجود دارد نهضت اما حسین زنده و پویا خواهد بود.

حسن شریفه گفت: اگر نگاه مختصری به فرهنگ اربعین بیاندازیم می‌بینیم که ابعاد فکری و اندیشه‌ای بسیاری در این زمینه وجود دارد. زیارت اربعین موجب رسیدن افکار و اندیشه‌های مختلف در بعد شناختی و ارتباطی شده است‌. زیارت اربعین موجب رسیدن فرهنگ‌های غرب و شرق بهم هستند.

او افزود: رژیم بعث عراق آنچنان از راه پیمایی اربعین دچار وحشت شده بود که در سی و اندی سال مانع برگزاری آن شده بود. اندیشمندان اسلام ارزش و ماهیت اربعین را می‌دانند، همانطور که امام خمینی فرموند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌ داشته است. از این رو باید به این مساله بیش از گذشته توجه شود.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان گفت : در پایان از حجت اسلام نواب نماینده ولی فقیه در سازمان و حج و زیارت و رییس دانشگاه علامه طباطبایی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز