خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا:

پلیس مسئول تصادفات نیست/ جان‌باختن 2 نفر و معلولیت 8 نفر در هر ساعت

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۵۳۱

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: زیبنده کشور ما نیست ۲ نفر در هر ساعت جان خود را از دست دهند و ۸ نفر معلول شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار کمال هادیانفر در نشست طرح تابستانی و جلسه هم اندیشی اربعین  با اشاره به آمارهای طرح تابستانی گفت: از آمارها راضی نیستیم چراکه کاهش ۱۲درصدی را پیش بینی می کردیم اما اتفاق نیفتاد و توان مضاعف نیاز دارد.در ایام نوروز ۱۷.۶ درصد کاهش تصادفات داشتیم اما بعد از نوروز کاهش چشمگیری نداشتیم.

سردار هادیانفر تاکید کرد: امروز پلیس مسئول تصادفات نیست و نباید اینطور وانمود شود که پلیس مسئول تصادفات است ما مدیریت ترافیک را براساس قانون برعهده داریم زیبنده کشور ما نیست ۲ نفر در هر ساعت جان خود را از دست دهند و ۸ نفر معلول شوند.

وی درباره طرح اربعین گفت: طرح اربعین از ۱۷ مهرماه تا ۳۰مهر آغاز می شود و پلیس در این ایام درحالت آماده باش است.  

وی ادامه‌داد: ساعت تردد در مرز خسروی تا ساعت ۱۴است و بعد از آن پذیرا نیستند البته در حال تلاش هستیم تا یه صورت ۲۴ساعته شود ۱۰استان به مرز خسروی نزدیک هستند و ما تلاش می کنیم مرز خسروی ۲۴ساعته شود و با این اقدام فشار بر مهران کمتر خواهد شد.

او افزود: ما احتمال افزایش تردد در مرزهای کشور را می دهیم پلیس راه در طول مسیر زائران خارجی که از مرزهای شرقی وارد می شوند را اسکورت می کنیم و احتمال می دهیم یک میلیون زائر از مرزهای شرقی وارد شوند.

وی ادامه داد: ۲۲۲۶ نیروی پلیس راهور را در طرح اربعین بکار می گیریم ۴۳۹۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این ایام استفاده می شوند و ۱۱۳۴۰ نیروی پیاده خواهیم داشت.

سردارهادیانفر با بیان اینکه اتوبوس ها باید معاینه فنی مجدد دریافت کنند خاطر نشان کرد: ۱۲هزار اتوبوس خواهیم داشت ۸هزار دستگاه بین شهری و یک هزار اتوبوس پشتیبان برای جابجایی مسافران مقرر شده اند همچنین ۳هزار اتوبوس شهرداری و نیروهای مسلح نیز در این ایام در جابجایی کمک می کنند. با استفاده از سامانه سپهتن در این ایام اتوبوسها را کنترل خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در کنار اربعین بحث جاماندگان اربعین در شهرها را داریم که تمهیدات آن ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: از اورژانس می خواهیم تا از اورژانس هوایی نیز استفاده کنند. امداد و نجات پیش بینی لازم برای استفاده از یدک کش های سنگین داشته باشند.

او افزود: اقدامات خوبی در راهها از سوی راهداری صورت گرفته و امیدواریم دیگر اقدامات سریعتر انجام شود در حال نیز با افزایش چشمگیر تردد زائران به عراق مواجه هستیم و روزانه ۶۰هزار گذرنامه براساس اعلام پلیس گذرنامه چاپ می شود.

وی ادامه داد: تمهیدات ما باید در مسیر بازگشت هم خواهد بود تا با مشکل ترافیکی مواجه نشویم.به گفته هادیان فر سال گذشته ۲.۵میلیون زائر به عتبات و امسال با افزایش ۵۰ درصدی سفر مواجه هستیم.

او افزود: ۴۰۰دستگاه اتوبوس برای افرادی که دارای مشکل هستند از مرز خسروی یا چزابه کاپوتاژ خواهند شد و از مردم می خواهیم از ناوگان عمومی استفاده کنند بیشترین تصادفات ما و واژگونی ها در این ایام متعلق به خودروهای تک سرنشین بوده اند.

سردار هادیان فر همچنین تاکید کرد: در سال گذشته ۳۲۰۰نفر باعث مرگ بیش از ۱۴هزار نفر شده اند و از همین رو با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز