خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

معافیت برخی شهرداران استان تهران از قانون سکونت در محل خدمت به ضرر مردم است/ «مدیر پروازی» دل به کار نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۷۷۱

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری که نمی‌تواند در محل خدمت خود سکونت داشته باشد، ‌بهتر است، مسئولیتی به او واگذار نشود.

سیدحمیدرضا کاظمی (نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اظهارات اخیر معاون استاندار تهران مبنی بر معافیت برخی شهرداران استان تهران از قانون سکونت در محل خدمت گفت: سکونت در محل خدمت هم به نفع مردم و هم به نفع خانواده مدیران است. علاوه بر اینکه حضور در کنار خانواده دلواپسی را کمتر می‌کند.

وی با بیان اینکه به مدیرانی که کنار خانواده خود نیستند،‌ اصطلاحا مدیران پروازی می‌‌گویند، تصریح کرد: مدیر پروازی دل به کار نمی‌دهد و اگر هدف خدمت بیشتر به مردم است،‌ باید سعی ما بر این باشد که مدیران در محل خدمت خود سکونت داشته باشند.

کاظمی تصریح کرد: مدیری که نمی‌تواند در محل خدمت خود سکونت داشته باشد، ‌بهتر است این مسئولیت را نپذیرد و مسئولیتی به او واگذار نشود.

وی درباره قانونی بودن این مساله و موافقت مجلس با این معافیت اظهار کرد: اگر این موضوع مطرح شود قطعا مخالفت می‌کنم، چراکه مدیران باید در محل سکونت خود حضور داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت شهردارانی که به دلیل عدم سکونت در محل خدمت،‌ طی ماه‌های گذشته برکنار شده‌اند،‌ گفت: اصل بر این است که این اتفاق نیفتد و مدیران در محل خدمت ساکن باشند.

وی درباره موضع کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره این معافیت گفت: من به شخصه به عنوان نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مخالف این استثنایی هستم که قرار است، برای برخی شهردارن استان تهران درنظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا،‌ دستورالعمل جدید نحوه احراز سکونت شهرداران در محل خدمت در ابتدای تیرماه سال جاری به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد و به موجب آن تمامی شهرداران مکلف هستند در محل خدمت خود سکونت داشته باشند. اتفاقی که منجر به برکناری شهرداران برخی مناطق طی ماه‌های گذشته شد، اما در روزهای گذشته معاون استاندار تهران از استثنا قائل شدن برای برخی شهرداران استان تهران خبر داد و اعلام کرد به دلیل برخی معذوریت‌ها شهرداران برخی شهرهای استان تهران از این قانون مستثنی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز