خبرگزاری کار ایران

پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

متلاشی شدن باند مسافربرنماهای زورگیر میدان آزادی / سرقت میلیونی از مسافران عبوری

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۷۱

سه جوان که پس از آزادی از زندان اقدام به تشکیل باند سرقت در پوشش مسافربری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، حوالی ساعت 22 پانزدهم خردادماه امسال مرد جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، اعلام کرد در محدوده امیرآباد از سوی سه جوان که در یک خودروی سواری بودند، مورد سرقت زورگیری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده برای این فرد، با دستور قضایی پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و مالباخته با حضور در مقر پلیس به ماموران گفت:‌ حدود ساعت 8 شب، برای رفتن به منزل از میدان آزادی سوار یک‌دستگاه پراید تیره‌رنگ که دارای  یک‌نفر راننده و دو سرنشین حدود بیست و چند ساله بود، شدم. من روی صندلی جلو نشسته بودم که پس از گذشت چند دقیقه متوجه تغییر مسیر راننده به سمت یکی از بزرگراه‌ها شدم و همین که قصد اعتراض داشتم، یکی از افرادی که روی صندلی عقب نشسته بود چاقو را زیر گلویم گذاشت و با تهدید به من گفت "اگه صدایم دربیاید شاه رگم را می‌زند". حسابی ترسیده بودم و مجبور شدم سکوت کنم. چند دقیقه بعد این افراد گوشی موبایلم به ارزش سه‌میلیون تومان، کارت‌های عابر بانک و سه‌میلیون تومان وجه‌نقدی را که همراه داشتم سرقت کرده و در محدوده امیرآباد من را از خودرو پیاده و متواری شدند.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند. پس از اقدامات پلیسی گسترده مشخص شد یکی از اعضای باند، با کارت بانکی مسروقه یک‌دستگاه تلفن‌همراه خریداری کرده که با مراجعه به فروشگاه مورد نظر، تصویر این سارق به دست آمد و مشخصاتش در بررسی سوابق مجرمان حرفه‌ای سابقه‌دار شناسایی و مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت و مواد مخدر است. 

در ادامه مخفیگاه این فرد در محدوده خلازیل شناسایی و او در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. در بازرسی از محل خودروی پراید که با آن اقدام به سرقت کرده بودند کشف و توقیف شد. 

با دستگیری متهم، این فرد تحت بازجویی قرار گرفت و معترف شد سرقت را همراه دو نفر  دیگر از همدستانش انجام داده که دو همدست دیگر این فرد نیز در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

با دستگیری هر سه متهم،  سعید، سرکرده باند تحت بازجویی قرار گرفت و به کارآگاهان گفت: من و احمد هر دو پس از آزادی از زندان اواخر اسفندماه سال 97 تصمیم به تشکیل یک باند سرقت و زورگیری گرفتیم و از آنجایی که با سامان نیز ساکن یک محدوده بودیم به او هم پیشنهاد دادیم با خودروی شخصی با ما در سرقت‌ها همکاری کند که او هم پذیرفت و باند ما تشکیل شد. بیشتر سوژه‌ها را میدان آزادی و ساعات آغازین شب سوار خودرو می‌کردیم و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با سلاح سردی که همراه داشتیم پس از سرقت اموال با ارزشش، او را در مسیرهای خلوت رها و اموال را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. پول‌ها را صرف خرید و مصرف مواد مخدر و خوشگذرانی می‌کردیم و اموال مسروقه را در محدوده خلازیل به افراد عبوری می‌فروختیم.

در ادامه تحقیقات این افراد به ارتکاب بیش از 30 فقره سرقت به این شیوه در مناطق مختلف پایتخت اعتراف کردند که در تحقیقات اولیه ارزش اموال سرقتی بیش از 80 میلیون تومان برآورد شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد:‌ با توجه به دستگیری سارقان و اعتراف صریح به سرقت زورگیری، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز