خبرگزاری کار ایران

سرهنگ محمدی خبرداد:

ممنوعیت تعویض قطعات اصلی خودرو بدون مجوز پلیس

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۷۰

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و نیز رنگ بدون مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی‌ محمدی گت: برابر ماده 30 قانون راهنمایی و رانندگی تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و نیز رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است و در صورتی که بدون مجوز اقدام به تعویض موارد فوق شود بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات مندرج در ماده 5 قانون مذکور متخلف ملزم به پرداخت جریمه به مبلغ یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه و یا رنگ تغییر یافته خواهد شد و در صورت عدم کشف فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده و خودرو نسبت به اصلاح سند اقدام لازم به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: چنانچه قطعه تغییر یافته فاقد استانداردهای لازم و مقررات فنی باشد نسبت به اوراق کردن خودرو اقدام خواهد شد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا به شهروندان توصیه کرد: حتماً قبل از تغییر ارکان خودرو مجوز لازم را از راهنمایی و رانندگی اخذ و سپس نسبت به تهیه و خرید قطعه مربوطه از نمایندگی‌های مجاز اقدام کنند که دارای تأییدیه‌های استاندارد و محیط زیست است.

محمدی ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز از راهنمایی و رانندگی برای تعویض قطعات اصلی عبارتند از:  همراه بودن خودرو برای کارشناسی؛ همراه داشتن سند، کارت و بیمه نامه شخص ثالث خودرو و نیز مدارک احراز هویت مالک شامل کارت ملی یا وکیل قانونی.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بعد از بازدید خودرو و تأیید اصالت آن مجوز تعویض قطعه صادر می‌شود، تصریح کرد: مالکان پس از تعویض قطعه مجدداً می‌بایست با در دست داشتن فاکتور معتبر از نمایندگی‌های مجاز به مراکز تعویض پلاک مراجعه و پس از احراز اصالت و استاندارد بودن قطعه تعویض شده نسبت به اصلاح سند و کارت خودرو با ارکان جدید اقدام کنند.

براساس اعلام سایت پلیس، محمدی در پایان گفت: کارت خودرو از طریق پست ارسال و همچنین سند پس از اصلاح، همان لحظه تحویل مالک می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز