خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

تخلفات احتمالی در زمینه پذیرش دانشجو را به طور جدی پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۲۴

با انتشار خبری مبنی بر کلاهبرداری فردی با عنوان دانشجوی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در پذیرش دانشجو در مقاطع عمومی به صورت مستقیم نقشی ندارد، گفت: طی نامه ای از روسای دانشگاههای علوم پزشکی خواسته شده در پیشگیری از تخلفات در این زمینه تلاش نمایند و موارد احتمالی را جهت پیگیری های بیشتر به حوزه معاونت آموزشی منعکس کنند.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در روزهای اخیر اخباری در خصوص حضور فردی در کلاسهای یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون دارا بودن شرایط دانشجویی و کلاهبرداری با این عنوان گفت: این موضوع موجبات نگرانی های جامعه دانشگاهی و همچنین مسئولین وزارت بهداشت را فراهم نموده است.

لاریجانی ضمن تاکید بر حساسیت این موضوع گفت: تمامی سعی همکاران ما در ستاد وزارت بهداشت و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی ایجاد امنیت و جلوگیری از تخلف در آزمون ها و سایر امور آموزشی حوزه علوم پزشکی است.

وی اذعان داشت: پذیرش دانشجو در دوره های عمومی و ورود دانشجویان به دانشگاهها در این مقاطع از طریق کنکور سراسری صورت می پذیرد و ضروری است تا تدابیر جدی برای پیشگیری از این قبیل تخلفات توسط مراجع ذیربط صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تدابیر این وزارتخانه برای جلوگیری از تخلفات در آزمون ها اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه تنها متولی برگزاری آزمون و ورود دانشجو در مقاطع تکمیلی است و تدابیر جدی برای برگزاری مناسب و ورود دانشجویان به دانشگاهها در این حوزه اتخاذ شده است.

وی به نقش مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی در پیشگیری از این تخلفات اشاره و عنوان کرد: طی نامه ای از دانشگاه ذیربط خواسته شده تا گزارش این مورد به وزارت بهداشت ارسال و متعاقبا اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

لاریجانی اظهار داشت: حضور افراد علاقمند در کلاسهای درسی دانشگاهی و بهره مندی از محضر اساتید با هماهنگی ایشان از زمانهای گذشته مرسوم بوده، ولیکن سوءاستفاده از این مسأله و تقلب و خدشه دار نمودن جایگاه دانشجو و دانشگاه از این مجرا اصلا پذیرفته شده نبوده و با این موضوع برخورد می شود.  

وی ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر جدی برای صیانت از جایگاه دانشجو و دانشگاه گفت: بحث فروش صندلی و ورود بدون کنکور در رشته های علوم پزشکی تاکنون به حوزه معاونت آموزشی گزارش نشده و از مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواسته شده تا مسائل مرتبط را به طور جدی دنبال نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه انتقال دانشجویان از خارج از کشور به دانشگاههای داخل تابع قوانین و مقررات خاص خود است گفت: در سال گذشته به منظور ارتقای کیفیت انتقالی، از متقاضیان مصاحبه حضوری به عمل آمد و این روال ادامه دارد. لذا تمامی تلاش برای پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت پذیرفته و پذیرش صرفا از مجرای مصاحبه و پس از احراز شرایط عمومی امکان پذیر است. البته تاکنون موارد نادری از تخلفات به این حوزه گزارش شده، که پس از بررسی های اولیه، مراتب به مراجع ذی ربط جهت طی مراحل قانونی ارجاع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ورود به رشته های علوم پزشکی در تمامی مقاطع تنها از طریق مبادی تعیین شده در قانون، که عمدتا از طریق برگزاری کنکور است، صورت می پذیرد و از مردم عزیز کشور خواهشمندیم چنانچه تخلفی در این زمینه مشاهده نمودند با گزارش آن به حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در برخورد با این موارد همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز