خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی خبر داد:

ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی از نیمه دوم سال/پذیرش دانشجوی خانم از ابتدای مهر

کد خبر : ۸۱۰۷۱۴

وزیر بهداشت با بیان اینکه هوشمندسازی اورژانس کشور از اولویت‌های این وزارتخانه است از ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی در نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی در چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: یکی از ارزنده‌ترین دستاوردهای کشور مجموعه اورژانس کشور است. سال ۵۴ با ۴ پایگاه کار را شروع کردیم و امروز دارای یکی از قوی‌ترین سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات اورژانس با تمام امکانات در منطقه هستیم و ۱۷ هزار نیروی جان بر کف در این سازمان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما امروز افتخار می‌کنیم که پدیده‌ای مانند  سیل به گونه‌ای توسط پرسنل اورژانس مدیریت شد که هیچ شکایتی درباره آن وجود نداشت و درخشان‌ترین نقش را تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی ارائه کردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم در مراسم اربعین در حوادث‌ترافیکی و دیگر حوادث‌طبیعی نیز بتوانیم خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ما به فکر هوشمندسازی اورژانس کشور هستیم چراکه هرچه بتوانیم اورژانس هوشمندتری داشته باشیم قطعا موفق‌تر خواهیم بود. امروز خوشبختانه زمان از دست رفته ما در خدمت‌رسانی در دقایق طلایی بسیار کوتاه شده و تلاش می‌کنیم مشارکت بین‌بخشی را افزایش دهیم. ما امروز به تنهایی نمی‌توانیم مسائل و مشکلات را برطرف کنیم و باید سازمان‌های دیگر مانند پلیس‌راهور نیز به ما کمک کند از همین رو طرح مدیریت ترومای کشور را تجربه کردیم.

وزیر بهداشت متذکر شد: ما نخواهیم توانست جز با مردمی‌کردن خدمت و مردم‌نهاد کردن خدمات‌اولیه کاری را از پیش ببریم، برای همین مدیریت حوادث را جامعه‌محور، خانواده‌محور و مدرسه‌محور می‌کنیم. همچنین از نیمه دوم طرحی با عنوان هر خانه پایگاه سلامت را اجرا می‌کنیم و داوطلبانی را انتخاب می‌کنیم تا اقدامات اورژانسی را در خانه ارائه دهند.

نمکی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی تکنسین‌های مجرب تربیت کنیم از همین رو از نیمه دوم امسال این موضوع را به‌عنوان اولویت اول قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت تکنسین‌های زن گفت: ما تلاش می‌کنیم در این دانشکده افراد چند منظوره برای خدمت‌رسانی در اورژانس را تربیت کنیم. همچنین برای اولین بار موضوع تکنسین زن را مطرح کردیم. این هم نه به این معنی که تکنسین‌های ما کنار زنان نامحرم هستند بلکه در برخی شرایط لازم است از تکنسین زن استفاده شود تا خانواده‌ها نیز راحت‌تر باشند که برای پذیرش دانشجوی خانم از ابتدای مهر اقدام می‌شود. 

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی پرنسل اورژانس کشور تصریح کرد: من قول می‌دهم درباره مسائل معیشتی و مشکلات خاص شما قدم بردارم تا شرمنده شما نشویم. همچنین سه هزار نفر نیروی جدید اضافه می‌کنیم. برای توسعه اورژانس هوایی و آمبولانس نیز اقداماتی را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز