خبرگزاری کار ایران

شانه‌ساز:

سند جامع توزیع خدمات داروخانه‌ای رویکرد وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۳۰

مراسم اختتامیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت و محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، مورخ 4 شهریور سال‌جاری در سالن همایش‌های رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم اختتامیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: این سال‌ها یکی از شکایات داروخانه‌ها فروش دارو خارج از داروخانه‌ها بوده است. به هر حال داروخانه‌ها به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی کالایی را عرضه می‌کنند که در یک سیستم قیمت‌گذاری بسته ارائه می‌شود لذا می‌توانند گلایه‌مند باشند چرا این کالاها باید در مراکز دیگر ارائه بشوند. بنابراین قوانینی در دست تدوین است که فروش دارو و مشتقات دارویی تنها در داروخانه ارائه شود.

محمدرضا شانه‌ساز ادامه داد: وزیر بهداشت اشراف دارند که عرضه دارو باید در داروخانه صورت بگیرد و بارها به این مسئله اشاره کردند و در جلسه آخر شورای عالی بیمه مصوبه‌ای طرح شد که حتما توسط مراجع ذی‌ربط اعلام خواهد شد و در راستای اجرایی شدن این قانون است.

وی همچنین گفت: یکی از مباحث مهم داروسازان سند جامع توزیع خدمات در داروخانه‌ها است. رویکرد آن است که ما بتوانیم این خدمات را در قالب یک پکیج علمی و قانونی ارائه بکنیم. باید اقتصاد داروخانه را بیشتر براساس سیستم مراقبت و ارائه خدمات برای بیمار تنظیم کنیم تا داروخانه در دست‌اندازهای مشکلات سخت اقتصادی نیافتد.

معاون وزیر در ارتباط با پتانسیل‌های داروسازی کشور گفت: ما در این مورد یک آمار بی‌نظیر داریم. تولیدی که در سطح کشور انجام شده و نیاز کشور را امروز برطرف می‌کند، قطعا داروسازی یکی از موتورهای اصلی آن است. این را مدیون خیلی از دانشورانی هستیم که با داروسازان همکاری می‌کنند، مانند مهندسان و شیمی دانان و... ولی نقش اصلی از آن داروسازان است

وی افزود: اگر این مجاهدت‌ها نبود امروز در تحریم‌ها دشواری‌های بسیاری داشتیم. اگر تولید داروی ما مشابه قبل از انقلاب بود و می‌بایست می‌خواستیم از منابع شرقی استفاده کنیم تا داروی مردم را تهیه بکنیم، رقمی بالغ بر 25 میلیارد دلار باید می‌پرداختیم و اگر می‌خواستیم از غرب تهیه کنیم این عدد حدود 44 میلیارد دلار می‌شد یعنی از کل فروش نفت ما این عدد بیشتر می‌بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز