خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش به آرامش نسبی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۵۷۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه امروز آموزش و پرورش به آرامش نسبی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم معارفه وزیر آموزش و پرورش با حضور  اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور، سیدجواد حسینی؛ سرپرست سابق آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی؛ وزیر سابق آموزش و پرورش، علی ربیعی؛ سخنگوی دولت و جمعی از معاونان آموزش و پرورش صبح امروز در سالن حجاب  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه بیان کرد: شاید در کشور هیچ نظامی فراگیرتر از آموزش و پرورش نباشد. اما به نسبت پیش از انقلاب آموزش و پرورش کشور رشد‌ قابل توجهی داشته است. پوشش تحصیلی آموزش و پرورش از ۱۲ درصد در قبل از انقلاب به ۷۰ درصد رسیده، همچنین پوشش مقاطع مختلف ابتدایی به ۹۲ درصد و در دوره اول ابتدایی از ۳۱ درصد به ۹۵ درصد رسیده است. علاوه بر این میزان دانش آموزان دختر نسبت به پیش از انقلاب در متوسطه اول متوسطه دوم به ۴۵ و ۴۷ درصد رسیده است.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش نقطه عطف انفجار جمعیتی را تحمل کرد و در روزهای سخت، مدارس چند نوبته آموزش و پرورش توانستند سرافراز از این شرایط بیرون بیایند. شاید اگر نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش می‌توانستند انفجار جمعیت را کنترل کنند شرایط بهتری در حوزه کسب و کار و اشتغال داشتیم. خوشبختانه امروز آموزش و پرورش به آرامش نسبی رسیده است.  

او با بیان اینکه سند تحول بنیادین با نقد جدی نسبت به نظام تعلیم و تربیت رو به رو شده است، گفت: از نظر من ماموریت نظام آموزشی آماده سازی انسان برای یک زندگی و سبک زندگی  شرافتمند است تا در شرایط سخت از عهده کارها بر بیایند.

وی افزود: از جمله بزرگترین خدمات آموزش و پرورش می توان به کاهش  فاصله جنسیتی و منطقه‌ای اشاره کرد.

او با تاکید بر اینکه تکمیل دانش و توسعه آن توسط آموزش و پرورش یک نیاز ضروری است گفت: ما امروز رتبه پنجم دنیا را در این عرصه داریم اما جزیره ای عمل می‌کنیم که جزیره‌ای عمل کردن موثر نخواهد بود. ما باید تلاش کنیم فرصت یادگیری را بهبود ببخشیم اما توزیع آن عادلانه نیست. ما تاکید داریم که دسترسی به آموزش باکیفیت حق همه مردم است. در این زمینه تلاش‌هایی شده اما کافی نبوده است. مفهوم حقیقی توسعه یافتگی یعنی اگر جامعه ای به شرایط جدیدی رسید خودش را نبازد، اگر اکنون در چنین شرایطی دچار حیرت می‌شویم و باید رویه را اصلاح کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد برای نیازهای دانش آموزان حرف روشن بزند. چرخ آموزش و پرورش به عنوان چرخی بزرگ در حال حرکت است. چرخ بهداشت و صنعت هم در این میان وجود دارد ولی هماهنگی ندارند.

او افزود: وقتی معلمی حقوق را دیر دریافت می کند بیش از مشکل معیشتی، اقتدار ما را زیر سوال می برد. ساختار اعتبارات و تخصیص آن دچار مشکل است بنابراین در تلاشیم برای بودجه سال بعد بهتر عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز