خبرگزاری کار ایران

بطحایی:

کارکرد‌های اجتماعی آموزش و پرورش رو به کم‌فروغی رفته است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۴۷۷

وزیر سابق آموزش و پرورش عنوان کرد: امیدوارم روزی آموزش و پرورش ما در مسیر اصلی خود قرار بگیرد و مدرسه محلی برای زندگی کردن و مهارت آموزشی شود نه تست زنی و باید این سیطره در آموزش و پرورش کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم معارفه وزیر آموزش و پرورش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیدجواد حسینی سرپرست سابق آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش، علی ربیعی سخنگوی دولت و جمعی از معاونان آموزش و پرورش صبح امروز در سالن حجاب  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. 

سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: دو سال پیش در شهریور سال ۹۶ در همین سالن و پشت همین تریبون قرار گرفتم و به عنوان وزیر انتخاب شدم. طی این دو سال اتفاقات زیادی افتاد که یکی از آن حوادث تلخ حادثه داراب و یکی دیگر حادثه آتش سوزی استان زاهدان بود. همچنین دنیای عزیز که در سنندج بر اثر ریزش آوار جانش را از دست داد، همه اینها اتفاقات دردناکی بود که فراموش نخواهد شد.

وی ادامه داد:طی ۲۲ ماهی که برای آموزش و پرورش خدمت کردم همکارانم دستاوردهای کم نظیری را ارایه کردند و توانستیم یک قدم بیشتر در تعالی آموزش و پرورش حرکت کنیم. به عنوان مثال برای اولین بار همکاران من توانستند در برخی از زمینه‌ها با مشارکت مستقیم معلمان، انتخاب نمایندگان شان را رقم بزنند. ما برای اولین بار گام جدی برای مدرسه محوری برداشتیم و طی این مدت ساز و کارهایی را همکاران من به اجرا در آوردند که طی یک فرآیند دقیق و علمی افراد شایسته می‌توانستند برای مدیریت مدرسه کاندیدا شوند. ما در ۲۲ ماه گذشته در راستای همه فعالیت گذشته یک گام جدی‌تری برای زدودن آسیب نظام تعلیم و تربیت مانند کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی تلاش شد تا نقش آن در آموزش کمرنگ‌تر شود. 

بطحایی افزود: همکاران ما در دوره ابتدای تلاش‌های زیادی کردند و من امروز افتخار می‌کنم که این اتفاق تبدیل به یک گفتمان در خانواده‌ها خواهد شد‌. امیدوارم روزی آموزش و پرورش ما در مسیر اصلی خود قرار بگیرد و مدرسه محلی برای زندگی کردن و مهارت آموزشی شود نه تست زنی و باید این سیطره در آموزش و پرورش کاهش پیدا کند. ضمن اینکه فعالیت‌های پرورشی طی این ۲۲ ماه گذشته دستاوردهای بسیار خوبی داشتند و ارتباط با  خانواده‌ها و سایر اجزای ذینفعان آموزش و پرورش یکی از اقدامات مهم ما بوده است. تلاش‌های زیادی شد تا در راستای سند تحول بنیادین، کارکرد اجتماعی آموزش و پرورش افزایش یابد. کارکرد‌های اجتماعی آموزش و پرورش رو به کم فروغی رفته است. بیش از ۸۰ درصد وعده‌هایی که داده شده بود یا به انجام رسید و یا آغاز شده و در دست اجرا است. 

وزیر اسبق آموزش و پرورش اشاره کرد: مقام معظم رهبری به صورت مداوم حمایت‌های خود را نسبت به آموزش و پرورش داشتند. ایشان بخش نامه‌هایی که ابلاغ می‌کردیم را ملاحظه می‌کردند و دقت داشتند و  راهنمایی‌های زیادی به ما در این خصوص داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز