خبرگزاری کار ایران

کولیوند به ایلنا خبر داد:

انتقال قلب کودک ۹ ساله به تهران برای پیوند به یک بیمار قلبی

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۴۳۷

رییس اورژانس کشور از انتقال قلب یک کودک ۹ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود برای پیوند به یک بیمار قلبی در تهران خبر داد.

پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات هفتمین انتقال قلب برای پیوند به تهران گفت: اهدا کننده قلب یک کودک ۹ ساله است که در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون این هفتمین بار است که با همکاری سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه ریاست جمهوری انتقال اعضا برای پیوند به یک بیمار انجام می شود. 

رییس اورژانس کشور تصریح کرد: در ساعت ۸:۰۲ از فرودگاه مهرآباد برای دریافت قلب یک پرواز به مقصد یزد انجام می‌شود، در ۸:۴۳ هواپیما به فرودگاه یزد رسیده و در ساعت ۹:۴۶ قلب توسط تیم پزشکی جدا شد و در ساعت ۱۰ تحویل تیم انتقال داده میشود. در ساعت ۱۰:۲۰ از هواپیمای حامل قلب این کودک ۹ ساله در فرودگاه یزد با جت به سمت تهران در حال حرکت است.

به گزارش ایلنا، چند روز پیش بود که سجاد درویش در یک حادثه رانندگی اسیب دید و راهی بیمارستان شهید رهنمون شد.

تلاش برای بازگرداندن سجاد به زندگی آغاز شد اما شدت ضربه ای که به سر پسرک ۹ ساله وارد شده بوده باعث شد او دچار مرگ مغزی شود.

با مرگ مغزی کودک تیم رضایت گیری  واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان موفق شدند رضایت خانواده سجاد برای اهدای اعضای بدن او را بگیرند.

ساناز دهقانی مسول گروه پیوند وزارت بهداشت دراین باره گفت:در تهران کودک نه ساله ای برای ادامه زندگی به پیوند قلب نیاز داشت به همین منظور با اعلام رضایت بیمار مرگ مغزی یزدی تیمی از پزشکان صبح امروز با پرواز به یزد رفتند.

وی افزود:با توجه به هماهنگی های انجام شده توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و با کمک اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز و پس از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفتند تا بعد از دریافت قلب پیوندی  به تهران بازگردند.

وی در پایان افزود:در حال حاضر تیم پزشکی برای انتقال قلب به تهران  تمام تلاش خود را انجام می دهد و امیدواریم پیوند نیز با موفقیت انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز