خبرگزاری کار ایران

در بازدید مسئولان شهری از منطقه ۱۵ انجام شد ؛

رسیدگی به موضوع تعیین تکلیف پروژه ۲۴۰ هکتاری خاوران

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۹۰

نحوه رسیدگی به پرونده های پروژه ۲۴۰ هکتاری خاوران در بازدید مسئولان شهری از منطقه 15 مشخص شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در این بازدید که شکری مدیرکل اداره حریم شهرداری تهران،تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  تهران و محمدی انارکی شهردار منطقه ۱۵ حضورداشتند، به موضوع تعیین تکلیف پرونده های پروژه ۲۴۰ هکتاری شهرک صنعتی خاوران رسیدگی شد.

مدیر کل حریم با بیان اینکه این بازدید پس از جلسه بازآفرینی زیرساخت انجام شد، گفت: جلسات بازآفرینی زیرساخت به ابتکار استانداری تهران در مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می شود و در مناطق دارای حریم، اداره کل حریم به منظور رسیدگی به مسائل مرتبط با این مناطق حضور دارد.

وی افزود: شهرک صنعتی خاوران با ۲۴۰ هکتار مساحت،محل استقرار ۴ هزار صنف  مختلف است و در مجموع ۳۰ هزار نفر در این اصناف به کار اشتغال دارند.

شکری گفت: در این بازدید چگونگی رسیدگی به پرونده‌های این ۴هزار صنف تعیین شد.

وی افزود: بر مبنای یک تصمیم اولیه مقرر شد حدود ۳۵۰۰ واحدی که فرآیند ساخت و ساز خود را شروع کرده اند برای گرفتن پایان کار، عدم خلاف یا سایر موضوعات اداری از طریق شهرداری منطقه ۱۵ اقدام کنند.

مدیر کل حریم تأکید کرد: رسیدگی به این مسأله نزدیک به دو سال متوقف مانده بود و این اصناف برای پیگیری مسأله شان بلاتکلیف بودند و نمی دانستند به کجا باید مراجعه کنند.

تقی زاده، معاون استاندار تهران نیز در این باره گفت: طی بازدیدی که از مجموعه حریم منطقه ۱۵ داشتیم یک موضوع تداخلی با شهرداری قیامدشت بررسی شد.

وی افزود: چون شهرک صنعتی خاوران از مدتها قبل درحریم شهرداری قیامدشت و منطقه ۱۵ شهرداری تهران قرار داشته ، تعدادی از پروانه های ساخت و ساز آن در شهرداری تهران صادر شده است.

تقی زاده تأکید کرد: گرچه صدور این پروانه‌ها در زمان خود به لحاظ قانونی به درستی اتفاق افتاده است، اما اکنون با تغییرات صورت گرفته موضوع عدم خلاف، پایان کار و هم چنین صدور پروانه های جدید یا نوسازی و بازسازی ساختمان‌هایی که نیاز به تخریب و نوسازی دارند، محل اختلاف نظر بودکه برای حل این مسأله تصمیمی کلی در این باره گرفتیم.

تقی زاده افزود: بر اساس این تصمیم مقرر شد رسیدگی به هرگونه ساخت وساز جدید توسط شهرداری قیامدشت انجام بشود و پایان کار و عدم خلاف ها توسط شهرداری منطقه ۱۵ پی گیری شود.

وی گفت: البته شیوه اجرایی کردن این تصمیم به انجام یک کارگروهی در استانداری تهران وابسته است.

شهردار منطقه ۱۵ نیز گفت: با همکاری استانداری و اداره کل حریم شهرداری تهران قرار شد بر اساس ضوابط و مقررات، اقدامات لازم برای حل مسأله خاوران انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز