خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۴.۳۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۱ دانلود ویدیو

سید سلمان سامانی خبر داد:

تهیه نقشه‌راه سازمان مدیریت بحران مبتنی بر قانون جدید

کد خبر : ۸۰۳۹۸۷

جلسه هماهنگی نحوه اجرای قانون جدید مدیریت بحران کشور امروز با حضور معاون هماهنگی وزارت کشور و رئیس و معاونان سازمان مدیریت بحران در محل وزارت کشور برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، سید سلمان سامانی در این جلسه با بیان اینکه باید براساس محورهای مشخص، دو قانون قدیم و جدید مدیریت بحران کشور را مورد بررسی قرار دهیم، اظهار کرد: باید طبق این محورها تفاوت‌ها، تشابهات و فرصت‌های موجود در قانون جدید را احصاء و مبتنی بر آنها نقشه راه سازمان مدیریت بحران را تدوین کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم الاجرا که در قانون جدید مدیریت بحران پیش بینی شده است باید در یک جدول زمانبندی بر اساس توالی و ترتیب تهیه شود.

معاون هماهنگی وزارت کشور اضافه کرد: راه‌اندازی کمیته تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و اسناد حقوقی بر اساس زمانبندی، ایجاد ساختارهای جدید یا اصلاح ساختار موجود و تعامل با سایر دستگاه ها و پیگیری اقداماتی که بر عهده آنها قرار داده شده از جمله بخش های اقدامات لازم الاجرای این قانون به شمار می رود.

سامانی با بیان اینکه تمامی اقدامات منطبق بر قانون جدید مدیریت بحران کشور باید بر اصولی حاکم باشد، تاکید کرد: هویت بخشی به سازمان مدیریت بحران، پیشرو بودن این سازمان ، همراه کردن افکار عمومی و استفاده از ظرفیت NGOها، دانشگاه ها و رسانه ها و هوشمندسازی سازمان از جمله مواردیست که باید در اجرای قانون جدید مدیریت بحران مورد توجه قرار بگیرند.

گفتنی است، قانون جدید سازمان مدیریت بحران روز گذشته سه شنبه پنجم شهریورماه توسط رئیس جمهور به وزارت کشور ابلاغ شد که یک روز پس از آن جلسه هماهنگی نحوه اجرای این قانون توسط معاون هماهنگی وزارت کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز