خبرگزاری کار ایران

واکنش حناچی به گم شدن مجسمه قیصر امین‌پور

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۶۰

شهردار تهران گفت: بازسازی 150 اتوبوس در دستور کار قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد به واسطه تبصره 18 کمبود سه هزار اتوبوس در پایتخت را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در حاشیه مراسم افتتاح رسمی 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط هفت متروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری تامین دو هزار واگن مترو را در دستور کار قرار دادیم و چهار شرکت واگن‌سازی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی درباره ایمنی خط هفت گفت: علت تاخیر در افتتاح ایستگاه‌های این خط به مساله سیگنالینگ و ایمنی باز می‌گردد.

حناچی درادامه درباره مساله هواکش‌های خطوط جدید مترو نیز گفت: وقتی سر فصاله خطوط زیاد است برای مثال در فاصله 30 دقیقه‌‌ای ایمنی آن با سرفاصله دو دقیقه‌ای فرق دارد و باید تهویه و هواکش را بر اساس سرفاصله خطوط در نظر گرفت که این کار را انجام دادیم.

حناچی در ادامه از اضافه شدن چهار رام قطار به ناوگان ریلی مترو خبر داد و گفت: این چهار رام 28 واگن از 70 واگن بودند که در گمرک مانده بود و از امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گم شدن مجسمه قیصر امین پور در منطقه 2 تهران گفت: این موضوع را شنیده‌ام اما هنوز گزارش آن را نخوانده‌ام اما آن را پیگیری می کنم و البته این تنها مشکل نیست و ما در زمینه گم شدن دریچه‌های چدنی کف خیابان هم مساله داریم که باید پیگیری  و حل شود.

وی همچنین درباره نمایشگاه عطر سیب گفت: این نمایشگاه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و شکل آن کمی متفاوت از سال‌های قبل است. امسال تولیدات جدیدی برای ایام عزاداری ماه محرم داریم و اقلامی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود بدون سود و یا حداقل سود ارائه خواهد شد.

وی همچنین در مورد وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: قراردادهایی برای نیروهای جدید بسته‌ایم و تا پایان شهریور 150 مینی بوس جدید به مجموعه شهری خواهند پیوست همچنین بازسازی 150 اتوبوس در دستور کار قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد به واسطه تبصره 18 کمبود سه هزار اتوبوس در پایتخت را تامین کنیم.

وی همچنین درباره اجاره مسکن استیجاری توسط شهرداری تهران گفت: سه پیشنهاد از سوی شهرداری ارائه شده و شهرداری‌ها این توانایی را دارند که مسکن استیجاری را به مردم ارائه دهند و اگر دولت تسهیلاتی که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد به شهرداری‌ها نیز بدهد می‌توانیم به مسکن اجتماعی ورود کنیم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر تهیه مسکن اجتماعی نیاز به قانون داشته باشد ما آن را انجام می‌دهیم و آیین‌نامه‌های احتمالی را نیز بررسی می‌کنیم و اگر چه قابل ذکر است که قرار است پیش نویس مصوبه در هیئت وزیران تهیه و تنظیم گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز