خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال وام به دانشجویان پیام‌نور از اول مهر

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۱۵

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه تمام دانشجویان دانشگاه پیام نور در داخل و خارج از کشور در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از تسهیلات وام شهریه بانک صادرات بهره مند شوند، گفت: تفاهم نامه جدید دانشگاه پیام نور با بانک صادرات دارای مزایای جدیدی برای کل خانواده دانشگاه پیام نور اعم از دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زمانی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و بانک صادرات ضمن تبریک هفته دولت، با اشاره به مبلغ وام های شهریه افزود: میزان تسهیلات دوره کارشناسی یک میلیون تومان برای ١٠ ترم با اقساط ٦٠ ماهه و با کارمزد یک و چهاردهم درصدی برای هر ترم است.

وی تسهیلات دوره کارشناسی ارشد را ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان با بازپرداخت ٣٠ ماهه و برای ٥ ترم اعلام کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور تسهیلات دوره دکتری تخصصی ٧ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بازپرداخت این تسهیلات نیز ٥٤ ماهه و برای ٩ ترم است.

زمانی، دانشگاه پیام نور را بزرگ ترین دانشگاه دولتی دانست که وظیفه مهمی در گسترش سطح علمی و فرهنگی جوانان برعهده دارد و با اشاره به رسالت اجتماعی این دانشگاه تصریح کرد:در این راستا و براساس این تفاهم نامه دانشگاه به حافظین قرآن نیز تا سقف ٢٠ میلیون تومان از بانک صادرات تسهیلات اعطا می کند.

وی به مشکلات اقتصادی و تحریم های کشور اشاره کرد و یادآور شد: کمک به جوانان و به ویژه قشر محروم برای ادامه تحصیل یکی از شعارهای اصلی دانشگاه پیام نور است و این دانشگاه درصدد است شرایط تحصیلی را به گونه ای فراهم کند که دیگر هیچ دانشجویی دغدغه شهریه نداشته باشد و به خاطر بدهی شهریه از تحصیل باز نماند.

 وام شهریه به دانشجویان بدهکار تعلق می گیرد

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دانشجویان بدهکار هم با معرفی رسمی از سوی دانشگاه به بانک صادرات از وام شهریه برخوردار می شوند و می توانند ادامه تحصیل بدهند، اذعان داشت: دانشگاه پیام نور با بانک های دیگر نیز در حال مذاکره است تا مشکل دانشجویان را برای تامین شهریه را حل کند.

زمانی نحوه دریافت وام های دانشجویی را بسیار آسان دانست و افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور با یک بار مراجعه به بانک و معرفی یک ضامن می توانند از وام شهریه در کل سال های تحصیلی خود بهره مند شوند.

وی افزود: تعداد دانشجویان ما ٤٣٠ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در ٥٠٠حدود واحد و مرکز داخلی و ٤٠ نمایندگی خارج از کشور است.

زمانی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور را ۴۰۰۰ نفر و تعداد کارکنان این دانشگاه را نیز ١٠ هزار نفر اعلام کرد.

حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات نیز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دنشگاه پیام نور اظهار داشت: بانک صادرات در طول عمر ٦٨ ساله خود بارها در عرصه اقتصاد و تولید نقش آفرینی کرده است.

وی وجه اشتراک بانک صادرات و دانشگاه پیام نور را گستردگی در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: ما در مهم ترین مناطق داخل و خارج از کشور شعبه داریم و ارائه خدمت می کنیم و دانشگاه پیام نور نیز از این منظر به بانک صادرات شبیه است و از این رو می توانیم همکاری دو جانبه بسیار مطلوبی را داشته باشیم.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه تلاش کرده ایم منابع خود را به مصارف بهتری برسانیم، اظهار داشت: بدنبال کارآمدی و اثربخشی بیشتر هستیم.

وی بخشی از مفاد این تفاهم نامه را صدور کارت های بانکی ویژه برای خانواده دانشگاه پیام نور اعلام کرد و گفت: با صدور این کارت ها به جز استفاده عمومی، مصارف اختصاصی نیز برای کارکنان و اساتید خواهد داشت و به کاهش هزینه منجر خواهد شد.

صیدی ارزش تسهیلات تخصیصی در فاز اول این تفاهم نامه را ٥ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که ٤ هزار میلیارد ریال آن به دانشجویان و هزار میلیارد ریال به کارمندان و اساتید تعلق می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز