خبرگزاری کار ایران

شانه‌ساز:

شرکت‌های داروسازی برای همکاری با ایران تحت فشار هستند

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۴۳۷

هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، امروز ۲ شهریور در سالن همایش های رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا شانه ساز (رئیس سازمان غذا و دارو) ضمن تجلیل از پیشکسوتان داروساز گفت: داروسازان حتی با وجود تخطئه‌ها از داخل و خارج از کشور امروز جایگاه دارو را در کشور به اوج رسانده‌اند و باید گفت که این همایش برای گردهمایی داروسازان سرار کشور به یک میثاق تبدیل شده است و امروز نقطه قوت کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌ها افزود: اگرچه می‌گویند که دارو و تجهیزات پزشکی استثنا است اما من بعنوان یک همکار کوچک این جامعه می‌گویم که دروغ می‌گویند. اتفاقا برنامه‌ریزی شده است که با فشار بر دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان اقلامی که می‌تواند بیشترین تاثیر را در ناتوان کردن ملت ایران بگذارد، هدف تحریم‌ها را پیش ببرند. این نوع تحریم‌ها به عنوان اولویت دشمن برنامه ریزی شده است. ولی توانمندی داروسازان ما این توطئه را خنثی کرد. وی در ارتباط با تحریم‌ها و گستردگی آن گفت: مشخصا شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی برای همکاری با ایران تحت فشار هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تمام شرکت‌هایی که در دوره‌های پیشتر تحریم با ما همکاری داشتند این بار بخاطر هرگونه همکاری نگران می‌شوند. اغلب دوستان تنها بحث جابجایی ارز را به عنوان یک مشکل مطرح می‌کنند. ولی من خدمت شما عرض می کنم که قضایا بسیار فراتر از این است. مشخصا و تعمدا شرکت‌هایی که با ایران در حوزه داروسازی همکاری می کنند تحت فشار هستند. ما مرتبا پیام از کمپانی های بزرگ دارو در این رابطه داریم و مشخصا این فشار را به زبان می‌آورند.این مربوط به شرکت‌هایی است که شاید پنج دهه با ایران کار می‌کنند.

شانه ساز با تاکید بر توان داروئی و همت داروسازان گفت: بیایید همت کنیم و هم در زمینه دارو و هم مواد اولیه دارویی کشور را به مرزهای خودکفائی برسانیم. ان شالله در قدم بعد به یک کشور صادر کننده عمده در حوزه دارو تبدیل شویم. این می‌تواند موهبتی باشد که تحریم‌ها برای ما به ارمغان می‌آورند تا انگیزه‌ای شود که بسیاری از کارهای انجام نشده انجام شوند. اقداماتی که در توان و دانش بومی ما است.

وی بیان کرد: بحث سند جامع خدمات در داروخانه های ایران یک طرح ملی است که باعث می‌شود داروخانه‌ها از کالا فروشی کناره بگیرند و به کسب درآمد از محل ارائه خدمات در داروخانه روی بیاورند.

همچنین شانه ساز در حاشیه مراسم گفت: استانداردهای تولید داروی ما بین المللی هستند و ما از استانداردهای ملی استفاده نمی‌کنیم. ما در بحث کیفی دارو با دقت نظر بیشتری عمل خواهیم کرد و در این مورد بطور جدی به تمام بخش‌ها تاکید شده است. ما نمی‌خواهیم برای تولید داخل‌مان هم رانت ایجاد شود و تولید داخل باید برای افزایش کیفیت تلاش مضاعف کند. بنابراین در کنار تامین به بحث کیفی هم اهتمام تمام می ورزیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز