خبرگزاری کار ایران

اختلاف قیمت 40 درصدی محصولات در میادین تره‌بار با سطح شهر

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۳۹۷

قیمت برخی محصولات از جمله گلابی، هندوانه، خربزه، پیاز، بادمجان، لوبیا سبز و گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار، نصف قیمت سطح شهر است.

به گزارش ایلنا، قیمت‌های میادین میوه و تره بار به طور متوسط ۴۰ درصد از قیمت‌های سطح شهر ارزان‌تر است که این اختلاف قیمت در میوه‌ای همچون گلابی به ۶۰ درصد می‌رسد.

براساس این گزارش، در حالی که قیمت هر کیلوگرم گلابی در غرفه‌های میادین میوه و تره بار ۹۵۰۰ تومان است، قیمت این محصول در خرده فروشی‌های سطح شهر به طور میانگین ۲۴ هزار تومان و به عبارتی، دو و نیم برابر قیمت این محصول در میادین است. 

علاوه بر این، در میادین میوه و تره بار قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میادین میوه وتره بار ۷۵۰ تومان و خربزه ۲۱۰۰ تومان است که هر دو، ۴۸ درصد پایین‌تر از میانگین قیمت سطح شهر است و قیمت هر کیلوگرم طالبی نیز در میادین ۲۴۰۰ تومان است که به طور میانگین ۳۷ درصد زیر قیمت سطح شهر است.

این گزارش می‌افزاید، هلو در میادین میوه و تره بار به قیمت هر کیلوگرم ۸۲۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالی که متوسط قیمت آن در مغازه‌های سطح شهر ۱۴ هزار تومان است، سیب گلاب در میادین ۷۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد در صورتی که میانگین قیمت آن در سطح شهر ۱۲۲۰۰ تومان است و انگور در میادین ۸۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده در شرایطی که متوسط قیمت آن در سطح شهر ۱۱۵۰۰ تومان است.

بنابر این گزارش، پیاز در میادین میوه و تره بار به قیمت هر کیلوگرم ۱۸۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالی که متوسط قیمت آن در مغازه‌های سطح شهر ۳۶۰۰ تومان است، بادمجان در میادین ۲۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد در صورتی که میانگین قیمت آن در سطح شهر ۵۱۰۰ تومان است و لوبیا سبز در میادین ۳۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده در شرایطی که متوسط قیمت آن در سطح شهر ۷۱۰۰ تومان است.

این گزارش اضافه می‌کند، گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالی که متوسط قیمت آن در مغازه‌های سطح شهر ۴۵۰۰ تومان است، کدو در میادین ۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد در صورتی که میانگین قیمت آن در سطح شهر ۴۳۵۰ تومان است و سبزیجات برگی در میادین ۳ هزار تومان قیمت گذاری شده در شرایطی که متوسط قیمت آن در سطح شهر ۵ هزار تومان است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، در حال حاضر با پول خرید هر ۵ کیلوگرم میوه در سطح شهر می‌توان ۸ کیلوگرم محصولات مختلف از میادین میوه و تره بار خریداری کرد و به عبارتی، سبد خرید شهروندان هنگام خرید از میادین به مراتب سنگین‌تر و متنوع‌تر از هنگام خرید از سطح شهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز