خبرگزاری کار ایران

توکلی به ایلنا خبر داد:

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ امروز به پایان می‎رسد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۸۳

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۸ اعلام کرد.

حسین توکلی، مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۸ گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، مهلت انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی با آزمون سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۶ مردادماه  سال ۹۸ پایان می‌پذیرد.

وی ادامه داد: تا ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۶ مرداد سال ۹۸ از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۳۵۸ هزار ۵۱۸ داوطلب و یا ۴۳.۱۱ درصد از مجازین به انتخاب رشته باآزمون سال ۱۳۹۸ اقدام به انتخاب رشته کردند.

توکلی اظهار داشت: به کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۸ اقدام نکرده‌اند اکیدا توصیه می‌شود در این مهلت باقیمانده و حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۶ مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته گروه  آزمایشی مجاز و یا گروه‌های آزمایشی مجاز و اطلاعیه‌های این سازمان در رابطه با اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های مجاز اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بدیهی است پس از تایید نهایی کد رشته محل‌های انتخابی توسط داوطلب شماره ۱۵رقمی به و سیله سیستم  به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد و این رسید پس از اتمام کامل مراحل و اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

توکلی گفت: آن دسته از داوطلبانی که تاکنون انتخاب رشته کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۶ مرداد سال ۹۸ نسبت به مشاهده و ویرایش کد رشته محل‌های تحصیلی انتخابی خود اقدام نمایند.

به گزارش ایلنا، در کنکور سراسری با آزمون سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند و از این تعداد، ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز