خبرگزاری کار ایران

رشیدیان:

عدم موافقت عربستان با افزایش شمار هواپیماهای ایرانی برای انتقال حجاج به کشور

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۰۲

رییس سازمان حج و زیارت از عدم موافقت عربستان سعودی با درخواست ایران برای افزایش سه فروند هواپیمای اجاره ای به ظرفیت ناوگان هوایی ایران ایر جهت انتقال حجاج ایرانی به کشورمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان گفت: برای کاهش مدت زمان بازگشت و تسریع در عملیات انتقال زائران به کشورمان، درخواست افزوده شدن سه هواپیمای پهن پیکر اجاره ای هما به چرخه عملیات انتقال را داشتیم اما طرف سعودی با این امر موافقت نکرد.

وی افزود: هم اکنون در حال بررسی راهکارهای جدید و دیگری در این حوزه هستیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از آغاز عملیات بازگشت حجاج کشورمان از امروز خبر داد و گفت : در نخستین روز از این عملیات 2 هزار و 900 زائر با 16 پرواز از فرودگاه مدینه منوره به مقصد کشورمان منتقل می شوند.

وی افزود: پروازهای امروز به مقصد شهرهای ساری ، یزد و زنجان انجام می شود .

وی اظهار کرد : در روزهای آتی بخشی از پروازها برای انتقال زائران مدینه قبل از فرودگاه جده به کشورمان انجام می شود.

رشیدیان تصریح کرد : علاوه بر این برنامه ریزی کردیم تا در نخستین روز آغاز عملیات انتقال حجاج کشورمان ، با برقراری یک پرواز فوق العاده نسبت به انتقال  سریعتر حجاج دارای شرایط خاص، بیماران ،افراد دارای وابستگی های دارویی و یا مشکلات جسمی اقدام کنیم .

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی اولیه پروازهای بازگشت حجاج تا 17 شهریور ماه ادامه می یابد .

وی افزود : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عملیات انتقال زائران کشورمان را به عربستان در نهایت ایمنی و دقت و با کمترین تاخیر در پروازها انجام است و امید است عملیات بازگشت حجاج را نیز در نهایت سلامت و امنیت و آرامش به انجام رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز