خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

آغاز پروازهای برگشت حجاج از ۲۶ مرداد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۸۸۴

رئیس سازمان حج وزیارت ضمن بازدید از روند ورود زائران ایرانی به فرودگاه مدینه، با تیم فرودگاهی حج وزیارت در این فرودگاه دیدار و از خدمات آنان تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه بیشترین پروازهای کاروان های مدینه قبل به مقصد فرودگاه مدینه انجام می شود، گفت: تیم فرودگاهی حج وزیارت درمدینه کار سنگینی بعهده دارد و بحمدالله تاکنون توانسته است این مسئولیت را انجام دهد.

وی افزود: دراین بازدید ضمن اینکه درجریان روند عملیات و مقررات فرودگاهی قرار گرفتیم به  نیروهای ستادی مستقر در فرودگاه مدینه خدا قوت گفتیم.

رئیس سازمان حج وزیارت همچنین اظهار داشت: همه ما بزرگترین افتخارمان در زندگی این است که به ضیوف الرحمان خدمت می‌کنیم. این زائران مهمان پیامبر(ص) و حضرت زهرای اطهر(س) هستند و هر چقدر به آنها خدمت کنید از صاحب خانه این میهمانی بزرگ اجر و پاداش خواهید گرفت.

وی در ادامه افزود: مهم است وقتی که زائران کشورمان وارد فرودگاه می شوند در این فضا با چهره هایی آشنا روبرو شوند و کلامی آشنا بشنوند.

وی ادامه داد: پروازهای حج تمتع از روز دوشنبه هفدهم تیرماه از ایستگاههای پروازی داخلی به مقصد فرودگاه مدینه آغاز شده و‌ درعملیات رفت ۱۹۹ پرواز به مدینه و ۱۴۲ پرواز به جده خواهد بود وبدین ترتیب ۵۶ درصد زائران مدینه اول و ۴۴ درصد مدینه دوم هستند. قرار است از ۲۶ مرداد مطابق با ۱۷ آگوست نیز پروازهای برگشت حجاج آغاز می‌شود که تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در پروازهای برگشت ۱۸۶ پرواز از جده و ۱۸۵  پرواز از مدینه انجام خواهد شد و در مجموع ۴۹ درصد پروازها از جده و ۵۱ درصد از مدینه خواهد بود، امسال تمامی پروازهای حج را برای انتقال بیش از ۸۶ هزار زائر شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام می دهد و پروازهای رفت ۳۳ روز و پروازهای برگشت ۲۳ روز زمان نیاز دارد.

براساس این گزارش، رشیدیان همچنین با زائران استان‌های آذربایجان شرقی واصفهان که همزمان  با این بازدید وارد فرودگاه مدینه شدند، دیدار کرد و ضمن خوش آمد گویی با آنان به گفتگو پرداخت.

در این بازدید آقای ناصر حویزاوی مسئول ستاد مدینه منوره و جمعی از مسئولان این سازمان  رئیس سازمان حج را همراهی می کردند.

رشیدیان درحاشیه این بازدید با آقای فیصل مسئول وزارت حج عربستان در فرودگاه مدینه نیز دیدار و از خدماتی که این وزارتخانه به زائران ارائه می دهد، تقدیر وتشکر کرد و گفت: کارکردن برای ضیوف الرحمان دارای اجر وپاداش فراوان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز