خبرگزاری کار ایران

ضرورت ایجاد مدارس خاص در مرزها با هدف آموزش آموزه‌های دینی

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۴۰

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق محروم، مرزی و عشایری در آموزش‌وپرورش با سه هدف مشترک؛ ایجاد عدالت، رفع محرومیت و ارتقای کیفیت آموزشی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در جلسه‌ای با حضور جمعی از اعضای شورای معاونان، اظهارکرد: شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق محروم، مرزی و عشایری باهدف انسجام ‌بخشی و هم‌افزایی و با رویکرد عدالت ترجیحی تشکیل می‌شود.

وی عدالت را واژه مشترک در مناطق سه‌گانه مذکور دانست و افزود: در این شورا با به‌کارگیری ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تلاش خواهیم کرد تا سطح آموزشی مناطق محروم، مرزی و عشایری را افزایش دهیم؛ بنابراین توجه به استان‌های همجوار درون ‌مرزی و برون‌ مرزی، به‌کارگیری رویکرد توسعه بومی مسئله گرا و توجه به دانش آموزان، مناطق، استان‌ها، عشایر و مرزنشینان لازم التوجه در دستور کار این شوراها خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش بر به‌کارگیری نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها و بخش‌های مردمی به‌عنوان پشتیبان مناطق محروم تأکید و تصریح کرد: این شورا با عنوان "شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق محروم، مرزی و عشایری" با سه کارگروه تخصصی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و جلسات آن نیز به فاصله کمتر از دو ماه با حضور اعضا تشکیل خواهد شد.

وی پیوستن مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نماینده مجامع خیرین آموزشی به این شورا را ضروری دانست و افزود: عضویت معاون عمرانی و معاون مناطق محروم وزارت کشور در این شورا، افزایش خدمات در مناطق هدف‌گذاری شده را در پی خواهد داشت.

حسینی به موقعیت منحصر به ‌فرد مرزهای ایران اشاره و اظهار کرد: در اغلب مرزهای کشور اقلیت‌های قومی و مذهبی سکونت دارند و از طرفی اکثریت همین اقوام در بیرون مرزها وجود دارند و این موضوع می‌تواند چالش آفرین باشد اما علیرغم این موضوع همواره شاهد همگرایی و مشارکت به ‌مراتب بهتر مرزنشینان در شاخص‌های مختلف ازجمله انتخابات هستیم به‌طوری‌که آن‌ها عملکردی هماهنگ و گاهی پررنگ از متن کشور دارند.

وی اضافه کرد: ایجاد برخی مدارس با هدف ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای مختلف و آموزش آموزه‌های دینی در مرزها ضروری است.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در این مناطق باید به نحوی هدف‌گذاری کرد تا دانش آموزان این مناطق با رویکرد مسئله محورانه و با توجه به مسائل منطقه‌ای آموزش‌های لازمه را فراگیرند.

وی افزود: استفاده از شبکه‌های الکترونیکی، بهره‌مندی از مدارس از راه دور، تقریب مذاهب، هویت بخشی محلی، ملی، دینی و بین‌المللی در دستور کار این شورا خواهد بود.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، در این جلسه هریک از معاونین و مدیران کل پیشنهادهایی را ارائه کردند و به مواردی ازجمله توسعه عدالت آموزشی در مناطق مرزی، عشایری و کمتر توسعه‌یافته، ضرورت ایجاد الگوی مناسب برای توسعه و محرومیت‌زدایی و ...، اشاره کردند.

گفتنی است؛ ریاست این شورا بر عهده وزیر آموزش ‌و پرورش و دبیر آن رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز