خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

ابزار کنترلی لازم در اختیار مرزبانان نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۴۶۲

جانشین فرمانده ناجا گفت: امروز ابزار لازم برای کنترل در اختیار مرزبانان نیست مگر می شود ۲ هزار کانتینر را با دست باز کرد و بازرسی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا در مراسم بازدید از پلیس امنیت اقتصادی گفت: جایگاه اقتصاد و امنیت اقتصادی بسیار مهم است و اما در مقابل نیز معضلاتی در این زمینه داریم و باید اقدامات مناسب انجام دهیم در همین حد هم کارهای درخشانی شده و ما قدردان همکاران در پلیس امنیت اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: تمام جنگها در طول تاریخ ریشه اقتصادی داشته و همه کسانی که دنبال کشورگشایی بودند به دنبال توسعه ثروت بودند و اولین کار غارت خزانه و مردم بوده است. دوران استعمار که صدها سال در غرب و کشورهای قدرتمند غربی سیطره کاملی بر عمده قاره‌ها و عموم کشورها بوده، نیز با انگیزه اقتصادی بوده است. اگر اروپا توسعه پیدا کرد و ثروتمند شد عمده ترین دلیل آن به غارت بردن کشورهای جهان سوم بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در قرن ۱۷ استعمار و استعمارگری با چالش روبرو شدند خاطرنشان کرد: قدرتمندان دست بردار نبودند و می خواستند این هدف را ادامه دهند موضوع جهانی سازی در قرن ۱۷ برای اولین بار مطرح شد کشورهای غربی ثروت دنیا را می خواستند و می خواستند بازار دنیا و فروش در اختیار آنها باشند و کشورهای دیگر وابسته بوده و اقتصاد مستقل شکل نگیرد از این دوران به دوران استعمار نو هم نام می برند. اساس کار جهانی سازی کسب سود و ثروت است و برای این کار پرهیز از جنگ کشور های استعمارگر و هژمونی جنگی برای سیطره بر دنیا را در دستور کار قرار دادند و حرکت گسترده برای از بین بردن دولتهای مقتدر شکل گرفت و جنگ اول و دوم جهانی بر همین مبنا شکل گرفت.

سلیمانی با اشاره به ایجاد وهابیگری گفت: وهابیت در همین راستا شکل گرفت و در فرهنگها دخالت کردند و قوانین خود را به عنوان قوانین مبنا اعلام کردند و سازمان ملل و سازمانهای اقماری ایجاد کردند و عمده قوانین دنیا را آنها می نویسند و می گویند مردم با قانون آنها کسب و کار کنند، برند دانشگاهها را آنها تعیین می کنند و می گویند کل دنیا با یک قانون باید اجرا شود و با توسعه فضای مجازی به دنبال بی مرز کردن دنیا هستند و بجز حاکمیت مطلق آنها بر دنیا حاکمیت سیاسی دیگری وجود نداشته باشد.

وی ادامه‌داد: خیلی انقلابها در دنیا شکل گرفت اما آنها تحمل کردند اما تحمل انقلاب ما را ندارند. مبنای نظام استکباری دنیا سرمایه داری است و ریشه آن اقتصادی است و فرهنگ و اجتماع باید در اختیار اقتصاد باشد. اولین اقدام آنها علیه ما تحریم اقتصادی بود و در طول ۴۰ سال گذشته گام به گام جلو آمدند و امیدوار بودن روزی نظام سیاسی ما براندازی شود و کشور ما که به دلایل مختلف در مهمترین نقطه عالم قراردارد سعی کردند سیطره بر ما داشته باشند. در سال گذشته آنها پایان دوران براندازی جمهوری اسلامی را اعلام کردند و باید ملت را نشانه رفت و ملت را وادار کرد آستانه تحمل خود را پایین بیاورد.

وی ادامه داد: امروز جهان غرب هیچ ابزاری بجز اقتصاد برای مقابله با ما در اختیار ندارد. بزرگترین معرکه ما با دشمن  معرکه اقتصادی است امروز تنها ابزار دشمن ابزار اقتصادی است و براساس این موضوع اقدامات خود را بر علیه ما انجام می دهند.برای کشور ما امروز اقتصاد اهمیت روزافزون دارد چراکه دشمن تلاش می کند اقتصاد ما را از بین ببرد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: کشور ما از ثروتمندترین کشورهای دنیا است. امروز اساسی ترین فشار بر مردم ما فشار اقتصادی است و بیشترین صدمه را از حوزه اقتصاد می خوریم.

سردار سلیمانی بیان کرد: امنیت یک فرآیندی است که در نهایت به انسان این احساس را می‌دهد که از آن چیزی که دارد حفظ می‌شود خاطر جمع‌ شود و با آن چه که برایش مهیا می‌شود رو به جلو حرکت کند.

وی ادامه داد: مسئول برقراری کل امنیت در داخل کشور و جامعه بر عهده نیروی انتظامی است، امروز این امنیت به ویژه در حوزه اقتصادی مورد هجمه قرار گرفته و بهم خورده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت اقتصادی در کشور تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در ایران را از سال گذشته پیشنهاد داد پلیس گمرک را نیز دو سال است که تشکیل داده است.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: پلیس متوجه اوضاع است و مسئله اساسی کشور را موضوع اقتصادی جامعه می‌داند و حاضر است ساختار خود را بهم بزند تا این پیام را به مردم و نظام بدهد که ما آماده هستیم تا با مخلان امنیت اقتصادی کشور برخورد کنیم، هر که مخل امنیت اقتصادی کشور باشد با ما طرف است.

سردار سلیمانی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده اقدامات ما (پلیس) در حوزه اقتصادی ۶۰ درصد باشد که امروز رشد ۱۵۸ درصدی رشد در حوزه پلیس امنیت اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: گام اول انقلاب تشکیل نظام اسلامی بود. در هر برهه زمانی یک سازمان خط مقدم پاسداری از انقلاب است و نیروی انتظامی در خط مقدم است.

او افزود:‌ امروز ابزار لازم برای کنترل در اختیار مرزبانان نیست مگر می شود ۲ هزار کانتینر را با دست باز کرد و بازرسی کرد یک دستگاه ایکس ری ۲۰۰ کانتینر را بررسی کرد صاحبان کالا هم سعی می کنند با یک سری زد و بند بارشان کنترل نشود و فقط به یک سری اسناد اکتفا می کنند کالاهای ترانزیت که وضعیت بدتری دارند اینکه گفته می شود  عمده قاچاق از مرزهای رسمی وارد می شود منظور این نیست که وظیفه کار افراد زحمت کش را نادیده بگیریم اما یک سری قوانین و مشکلات باعث ایجاد این اتفاقات شده است امروز که آمار قاچاق را کاهش دادیم می‌بینم۱۳ میلیارد قاچاق وارد کشور می شود مگر یک دستگاه ایکس ری چقدر است ما که نمی توانیم کامیونها را نگه داریم یک به یک بگردیم.

وی ادامه داد: ما باید در ۴ کار تمرکز کنیم امروز که پلیس در گمرکات استقرار یافته با این ۴ کار می توانیم مشکل را حل کنیم. اگر منابع تخصیص دهند تا تجهیزات بگیریم می توانیم جلوی ۹۰ درصد قاچاق را بگیریم اما اراده نیست فهم و درک درستی نیست فساد اقل مشکلات ما است ما مشکلات مدیریتی داریم تعیین و ایجاد پلیس امنیت اقتصادی یک خاصیت معجزه گونه دارد که در گستره کشور می تواند نقش آفرینی کند. باید آسیب شناسی کنیم گلوگاهها را شناسایی کنیم و پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدترین قاچاق، قاچاق کالاهای اساسی است، گفت: کالاهای اساسی که نیاز مردم است را احتکار می کنند و به قیمت چند برابر بفروشند ما می بینیم که به دلیل بارش تولید گندم زیاد می شود اما ورودی به سیلوها کاهش یافته بعد متوجه می شویم عده ای دوره افتاده و گندم می خرند.. ما مقتدرانه باید در این حوزه حضور داشته باشیم هم خلأهای قانونی را برطرف کنیم و هم ابزار در اختیار داشته باشیم. مردم همراه ما هستند. مردم درد کشور را می دادند و اگر قدمی بر می داریم مردم متوجه می شوند. ما مسئول امنیت اقتصادی هستیم و باید از کارمندان مان صیانت کنیم و آلودگی و نفوذی در مجموعه ما نباید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز