خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین وظیفه رسانه توجه به منافع ملی کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۹۰۶

رئیس هیأت موسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد گفت: مهم ترین وظیفه رسانه در جمهوری اسلامی ایران تبلیغ دین، ارزش های اسلامی، توجه به منافع ملی کشور و پیشبرد اهداف نظام است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد به مناسبت روز خبرنگار با حضور در ساختمان مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک این روز به همه فعالان رسانه‌ای و به ویژه مدیران، دست اندرکاران و خبرنگاران رسانه های این دانشگاه،  از بخش های مختلف خبرگزاری آنا، ایسکا نیوز و روزنامه فرهیختگان بازدید و با مدیران، سردبیران و خبرنگاران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در نشستی با هیئت رئیسه و سردبیران رسانه‌های دانشگاه با اشاره به روز خبرنگار و گرامیداشت این مناسبت که مزین به نام محمود صارمی است،  گفت: بی تردید رسانه به عنوان رکن چهارم، نقش مهم و اساسی را بر عهده دارد و مهم ترین وظیفه آن هم در جمهوری اسلامی ایران تبلیغ دین، ارزش های اسلامی، توجه به منافع ملی کشور و پیشبرد اهداف نظام است.

وی با اشاره به وضعیت رسانه ها و مطبوعات در قبل از انقلاب، به تحولات و شاخصه های این حوزه پس از انقلاب اسلامی پرداخت و تأکید کرد: روزنامه‌ها بعد از انقلاب دچار تحولات جدی شدند و باید توجه داشت با هجمه های سنگین و توطئه های دشمنان، وظیفه سنگین تری بیش از گذشته بر عهده رسانه ها در جهت پیشبرد اهداف و منافع نظام قرار دارد.

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحولات بنیادین در این دانشگاه گفت: تحولات چشمگیری در دانشگاه و به تبع آن، رسانه‌های این دانشگاه رخ داده است و خوشبختانه جهت مشخصی دارند و باید ضمن پرهیز از هر گونه تندروی، نقد منصفانه و تبلیغ فعالیت های مثبت را در دستور کار خود قرار دهند.

ولایتی تأکید کرد: خوشبختانه رسانه های دانشگاه آزاد در زمینه مسائل اجتماعی و ارائه تحلیل های دقیق به خوبی عمل کرده است و در مسیر انقلاب و مبتنی بر رویکردهای کلان دانشگاه گام های بلندی را برخواهند داشت.

وی با بیان این‌که نظام، سعه صدر بسیار بالایی دارد افزود: از افتخارات حکومت اسلامی، سعه صدر و تحمل نظرات مخالف است و باید انصاف و حق‌طلبی همراه یکدیگر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه و در جریان بازدید از خبرگزاری آنا گفت: برای ایجاد تمرکز و بهره مندی بیشتر از موضوعات تخصصی در جهت توسعه و پیشرفت ضروری است تقسیم بندی علمی و دقیقی در حوزه های مختلف در این خبرگزاری شکل بگیرد تا آنا به مرجعیت رسانه‌ای در زمینه علم تبدیل شود.

وی افزود: خبرنگارانی که در انتشار مطالب نو و پیشرفت های علمی فعالیت می‌کنند باید به موضوعات علمی نیز اشراف کافی داشته باشند تا بتوانند اصالت آثار علمی را تشخیص داده و منعکس کننده واقعیات باشند ضمن آن که تولید اخبار به زبان انگلیسی و عربی هم می تواند کمک موثری برای بهره مندی کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای اسلامی از محتوای تولید شده در این مجموعه ها باشد.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از بخش های مختلف روزنامه فرهیختگان بازدید کرد و گفت:  دقت در صحت اخبار و رویدادها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا زمانی که نسبت به انتشار یک مطلب یقین حاصل نگردیده نباید منتشر گردد و ضروری است نقل درست، دقیق و منطبق با واقعیت داشته باشیم

 رئیس هیأت موسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در رسانه های دانشگاه آزاد، جهت‌گیری اسلامی، انقلابی و ایرانی وجود دارد و باید هر روز بر ظرفیت های رسانه ای این مجموعه افزوده شود.

 ولایتی با اشاره به اینکه فعالیت رسانه ای، مطبوعاتی و روزنامه‌نگاری، جهاد بزرگی است، گفت: جنگ نرمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و واقعیت دنیای امروز است، افسرانی دارد و افسران مدافع جمهوری اسلامی در این جنگ نرم، عمدتا اصحاب رسانه و اصحاب فکری هستند که نظراتشان در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تاریخ و توجه به وقایع تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران گفت: پیشنهاد می کنم در روزنامه فرهیختگان به این موضوع توجه شود تا در خصوص مبنا و واقعیت تمدن اسلامی آگاهی بخشی لازم صورت پذیرد و شخصیت های بزرگ اسلام و ایران معرفی شوند.

 ولایتی، در این مراسم از چند تن از فعالان رسانه ای و خبرنگاران تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز