خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش مطرح کرد:

تلاش برای ایجاد موج فرهنگی در حوزه نماز

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۱۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش تلاش دارد تا یک موج فرهنگی در حوزه نماز به راه بیندازد و بر این اساس، برگزاری پیش اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی پیش از برپایی اجلاس نماز برنامه‌ریزی ‌شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در همایش طلایه‌داران تربیت در شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی گفت: برنامه‌هاییتدارک دیده‌شده تا برپایی نماز جماعت در بین دانش آموزان مدارس تقویت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: رویکرد ما، توسعه و ترویج آموزه‌های قرآن و عترت است و از هیچ کوشش و تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

وی بابیان اینکه برای ترویج نماز، مدیران و معلمان باید الگو باشند، اظهار کرد: مدیران مدرسه باید معتقد، متدین و پایبند به اقامه نماز باشند تا مشکل برپایی نماز در مدارس حل شود.

کاظمی گفت: راهبرد دیگر ما در آموزش‌وپرورش، توسعه مهارت ارتباط و فضایل اخلاقی است.

وی تصریح کرد: فضایل اخلاقی، گم‌شده حوزه تربیت است و دانش آموزان با حضور در فضای انفرادی فضای مجازی، در معرض آسیب هستند زیرا عمدتاً قدرت ارتباط، تصمیم‌گیری و نه گفتن ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در این زمینه برنامه‌ها و طرح‌هایی داریم تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی افزود: راهبرد دیگر ما، ایجاد فضای پر از امید و نشاط در میان دانش آموزان است، در فضایی که دشمن با تمام توان، دنبال ناامید کردن است باید این فضا را بشکنیم البته نشاط از دیدگاه رهبری، ایجاد انگیزه برای حرکت، تلاش و کوشش است.

کاظمی در بخش دیگر سخنان خود تربیت را کاری حساس عنوان کرد و گفت: در تربیت نمی‌توان کار را با زور جلو برد، تربیت امری درونی است و با ویژگی و خصوصیات درونی افراد سروکار دارد ازاین‌رو کار پیچیده‌ای است.

وی افزود: امروز کار تربیت سخت‌تر شده است زیرا خانواده نقش و جایگاه پیشین را ندارد، پیش‌ازاین، خانواده نقش اول و مدرسه و جامعه در جایگاه بعدی تربیت بودند اما امروز این نقش‌ها جابه‌جاشده و خانواده نقش خود را ازدست‌داده و مدرسه هم نقش کمرنگ‌تری دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دانش‌آموز در شهر انفرادی و بی در و دروازه فضای مجازی گشت می زند و در محیط انفرادی بدون ایجاد ارتباط واقعی، دچار انواع آسیب‌ها می‌شود، در کنار فرزند نشسته‌ایم اما او در محیط دیگری است، بنابراین کار تربیت، سخت‌تر شده است.

کاظمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: راه پیشرفت و موفقیت دانش آموزان دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی است.

وی بابیان اینکه جوانان مخاطبان خاص بیانیه گام دوم انقلابم محسوب می‌شوند، اظهار کرد: جوانان به‌عنوان متولیان دو امر گفتمان سازی شعاری و عملی و از بین بردن غفلت‌ها در کارها بشمار می‌روند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش افزود: روی آوردن به فعالیت‌های آموزشی ضروری است به‌طوری‌که فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی و هنری را به دل جامعه ببریم.

وی با تأکید بر اینکه باید از حضور نخبگان در جامعه استفاده شود، اظهار کرد: نخبگان در مسائل علمی کار کنند و به کمک حوزه تربیت و پرورش بیایند و برای امور برنامه‌ریزی کنند.

کاظمی تصریح کرد: ضرورت دارد برای بیانیه گام دوم برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم تا اهداف محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز