خبرگزاری کار ایران

رییس جهاد دانشگاهی:

«دکل نفتیِ تولیدِ جهاد دانشگاهی» بزودی به وزارت نفت تحویل داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۶۴۱

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی گفت: تا یکی دو ماه آینده رونمایی و تحویل چند پروره مهم را خواهیم داشت که یکی از آنها تحویل دکل ساخته شده توسط جهاد دانشگاهی به وزارت نفت با حضور وزیر نفت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با هدف گرامیداشت چهل سالگی جهاد دانشگاهی و بیان دستاوردهای این سازمان با حضور حمیدرضا طیبی؛ رئیس جهاد دانشگاهی، عیسی علیزاده؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی صبح امروز در جهاد دانشگاهی برگزار شد.

طیبی در ابتدای این برنامه عنوان کرد: از اهداف مهم تاسیس جهاد دانشگاهی انجام فعالیت‌های شاخص فرهنگی علمی، فناورانه و مهارتی به منظور رفع نیازهای کشور، میل به خوداتکایی، ایجاد خوداتکایی در نسل جوان و ارتقای هویت ایرانی اسلامی  در جوانان است. اساس کار ما تا به حال به این شکل بوده که خودمان نیازهای کشور را تشخیص می‌دادیم و به دنیال برنامه ریزی برای حل آنها بوده‌ایم. تجربه ۳۹ ساله ما می‌گوید که باید در کارهای فناورانه سه  تا ۱۰ سال زمان لازم است تا مسئولان را قانع کنیم. 

او با اشاره به اقدامات سه سال اخیر جهاد دانشگاهی گفت: در حوزه پژوهش و فناوری در یک سال اخیر ده طرح فناورانه را رونمایی کردیم طرح‌ها را نام نمی‌برم اما باید بگویم که همه این ده طرح موفق بوده‌اند. طرح هایی که در این فاصله با موفقیت به پایان رسیده طرح درباره بازیابی فلزات گرانبهاست با پیشرفت فناوری و الکترونیک ضرورت این طرح احساس می‌شود. همانطور که می‌د‌انید زباله‌های الکترونیک فراوان هستند و لازم بود که این زباله‌های بازیابی شود. 

طیبی بیان کرد: طرح دیگر ابزارهای نمونه گیری از بافت‌های سرطانی است که مصرف بسیار زیادی در حوزه پزشکی دارد، همچنین تولید داروهای سوء هاضمه که دارویی کاملا جدید است و مجوز های تولید این دارو هم گرفته شده از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی است که این دو طرح آخر در روز مراسم سی و نهمین سالگرد جهاد دانشگاهی رونمایی خواهد شد. 

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اقدام گفت: ما دو پروژه در گروه  اجتماعی داریم که یکی از آنها پیمایش ملی خانواده با هدف سنجش وکسب اطلات دقیق از وضعیت خانواده‌های ایرانی است‌.دیگر پروژه  اجتماعی ما  پروژه مشاور است که به توسعه گردشگردی و روحیه گردشگری ایرانیان مربوط می‌شود. 

طیبی بیان کرد: شاید تا یکی دو ماه آینده رونمایی و تحویل چند پروره مهم دیگر را داشته باشیم که یکی از آنها تحویل دکل ساخته شده توسط جهاد دانشگاهی به وزارت نفت با حضور وزیر نفت است. طراحی و ساخت این دکل به طور کامل توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است. 

او با اعلام خبر تاسیس  مرکز تحقیقات  دیابت و متابولیسم و درمان سرطان در استان مازندران گفت: طی چند روز آینده مرکز تحقیقاتی درمان سرطان در استان مازندران افتتاح خواهد شد.  ما در یک سال گذشته حدود ۵۴۵ انقعاد پروژه فناورانه داشتیم که ۲۵۰ مورد آن توسط جهاد دانشگاهی تامین منابع شده است. ارزش ریالی این پروژه‌ها حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است‌. خوشبختانه نرخ رشد اعتبارات پروژه‌های ما در سال جاری ۴۷ درصد افزایش داشته است‌.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه گفت: در مجموع ۱۱۰۸ پروژه در دست اقدام است و حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان ارزش قرارداد کارفرمایی تنها است. نرخ رشد اعتبارات پژوهشی  ما به ۴۷ درصد رسیده است و در حوزه مقالات ۶۰۳ مقاله خارجی چاپ کرده ایم و رشد ۱۲ درصدی داشته‌ایم.

او اشاره کرد: سال ۹۲ ماموریت جهاد در نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شد و سال گذشته در آبان ۹۷ دستاوردهای فناورانه جهاد به مقام معظم رهبری ارائه شدند و حاصل این دیدارها منجر به دیدار با وزرای مختلف و عقد قرارداد شد.جهاد توانایی ساخت موتورهای الکترونیکی را داشت و اکنون قرارداد این موتورها درحال تدوین است،  دانش ساخت بسیاری فناوری ها به دست آمده و مسئولیت کنترل رانش یک واگن کاملا ایرانی توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود.

طیبی بیان کرد: از سوی صندوق توسعه ملی مبلغ ۱۵ میلیون یورو به جهاد داده شده و با معاونت علمی توافقی برای پیشبرد برنام‌های فناورانه حاصل شده است. زمانی که اعتماد به توان داخل و جهاد دانشگاهی وجود داشته باشدکارهای بزرگی هم انجام می‌شود.  

او در ادامه با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی گقت: اگر قرار است طراحی و ساخت سیستم ریلی به نهادی واگذار شود باید این واگذاری به کل سیستم واگذار شود و مسئولیت به آن نهاد مربوطه واگذار شود و پاسخگویی توسط یک سازمان باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص طرح توانمند سازی زنان خانواده گفت: طرح توانمندسازی زنان خانوار در ۲۳ استان و برای ۶ هزار زن خانوار با همکاری جهاد دانشگاهی، معاونت امور بانوان رئیس جمهور و وزارت تعاون انجام شده است. همچنین طرح آموزش سربازان را داشتیم که برای آموزش ۱۶ هزار سرباز طرحی را راه اندازی کرده‌ایم، برای آنها حدود ۱۳ رویداد استارت آپی راه اندازی کردیم.

او در پایان تاکید کرد: در آینده نزدیک مرکز  آموزشی توسط رویان برای  آموزش هرچه بهتر به دانشجویان راه اندازی فعال در این رشته راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز