خبرگزاری کار ایران

انتقال کل تکنولوژی ساخت و تولید دستگاه‌های صافی دیالیز در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۳۴

مراسم امضای تفاهم نامه انتقال تکنولوژی شرکت dialife سوئیس به شرکت فارماشیمی در جهت تولید صافی همودیالیز، روز سه شنبه مورخ 8 مرداد 98 در ساختمان سازمان بیمه سلامت با حضور طاهر موهبتی، مدیرعامل شرکت بیمه سلامت و محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر عامل شرکت فارماشیمی در این مراسم گفت: محصولات مورد نیاز ما برای همودیالیز تا5400واحد تولید می شوند و با اضافه کردن این تجهیزات می توانیم تا 2میلیون واحد مورد نیاز همودیالیز را به دست بیاوریم.

وی افزود: سعی کردیم تکنولوژی بروز 2019 را بدست اوریم که این مهم با عقد قرارداد ما در شرکت فارماشیمی با دیالی لایف سوئیس محقق می شود.

مدیر عامل شرکت فارماشیمی گفت: 18 ماه تا اولین ترنسفرها مالی و یکسال برای اولین استقرارهای قطعات مورد نیاز خواهیم داشت. شرکتی به نام دیالای تحت dialife سوئیس در ایران تاسیس می شود تا در شرایطی که شرکت های بسیاری ما را در شرایط ظالمانه تنها گذاشتند، به خودکفائی در برابر آنها برسیم.

محمد رضا شانه ساز گفت: محصولی که انتخاب شده است نیاز مبرم ما است. زندگی بسیاری از افراد به این محصول بستگی دارد.

وی افزود: ما هرگز دوستان خود را فراموش نمی کنیم. این روزهای تحریم و مشقات خواهد گذشت و امیدوارم حضور و همراهی دایلی لایف در این روزها، فتح الباب همکاری های در آینده باشد.

طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت:  در کشور ما شاید 6 میلیون واحد نیاز مصرف ما در صافی دیالیز است. طبق گزارشی که به ما داده اند حدود  3 تا چهار میلیون واحد از خارج کشور تامین می شود. رویکرد ما انتقال کل تکنولوژی ساخت و تولید دستگاه های صافی دیالیز در ایران بوده است

موهبتی گفت:  تخمین زده می شود این اقدام 30 تا 35 درصد نیاز ما در کشور را تامین کند. نگرانی بیماران و مردم ما در این مورد حتما مرتفع خواهد شد. همچنین ورود به بازار جهانی حتمن از طرف شرکت فارماشیمی مورد تاکید است که مجموعه تفاهم نامه هم این را می‌بینیم.

وی افزود: نکته ارزشمند آن است که حدود 10 میلیون یورو از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود. مهم تر از آن دغدغه ای است که محتمل است بیماران داشته باشند و خوشبختانه حل می شود. فارماشیمی شرکتی با 65 سال سابقه است و قطعا این همکاری یک زمینه اقتصادی خوبی برای دیالایف سوئیس است.

موهبتی افزود: لازم است که همکاری طرفین قرارداد تنها در این تفاهم نامه باقی نماند. حتما طرفین سوئیسی ما براین مهم تاکید دارند. همچنین نباید به سرعت کار را پیش ببریم و باید به کسب تکنولوژی و بومی سازی تکنولوژی توجه بشود.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: گذشته ما نشان می دهد که کشورهای به اصطلاح قدرتمند ، قابل اتکا و قابل اعتماد نیستند. ما باید بر توانمندسازی پتانسیل فنی داخل کشور حرکت کنیم. اگر کشوری می خواهد در جهان سرافراز باشد باید اقتضائات خودش را فراهم بکند. در بحث انتقال تکنولوژی بخشی از آنها در داخل کشور وجود دارد. که ما همچنین می توانیم از دانش فنی کشور استفاده کنیم.

موهبتی گفت: تعهد به لحاظ تجهیزات، استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و عدم استفاده از دستگاه های فرسوده با دقت کافی در تفاهم نامه به امضا رسیده است. امیدواریم بتوانیم گام را فراتر از موازینی که حتی در تفاهم نامه دیده شده است برداریم. من امیدوارم این همکاری مشترک نتایج مطلوبی برای شرکتها و دو کشور به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز