خبرگزاری کار ایران

نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۴۳

نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، با حضور دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست، با معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی درخصوص بررسی شیوه برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور (برای اولین بار) علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، صحبت و همفکری شد و مقرر گردید، برنامه‌های این هفته، حول محورهای پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقای کیفیت کالای ایرانی و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس فناوری‌های توسعه یافته در کشور و مبتنی بر نیاز بازار معطوف باشد.

برومند در این نشست اظهار داشت: مخاطبان و ذینفعان ما در هفته پژوهش و فناوری به چند گروه تقسیم می‌شوند مهم‌ترین ذینفعان مردم هستند و پیامی که ما به آنها می‌دهیم باید مملو از امید باشد تا بدانند در کشور افرادی هستند که در حوزه پژوهش و فناوری مشغول فعالیت می‌باشند و نتایج تحقیقات آنها به کار گرفته می‌شود.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولتمردان و پژوهشگران از دیگر ذینفعان این هفته محسوب می‌شوند.

وی افزود: از سال گذشته واژه و فرهنگ "تقاضامحور" در میان جامعه نهادینه شده است و مشکل هم اکنون در ارتباط گرفتن نیاز واقعی، اتصال به عرضه و پشتیبانی از آن است و باید مکانیسم‌هایی برای آن ایجاد شود.

برومند تاکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری باید با مردم صحبت کرد؛ به گونه‌ای که فضای جامعه مختص بحث پژوهش و فناوری باشد، لذا خروجی پژوهش‌ها را مردم باید به شکل ملموس ببینند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم پیشنهاد کرد امسال درب صنایع و مجموعه‌‌هایی که نیاز دارند، به سوی پژوهشگران در هفته پژوهش و فناوری باز شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در هفته ملی پژوهش و فناوری و برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری یک جهش بزرگ در همکاری‌های بین بخش‌های سرمایه‌گذاری رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز