خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تبریز به عنوان پژوهشگر بر‌تر کشور انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۸۸

علیرضا ختائی، دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در این جشنواره ملی که با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، عنوان پژوهشگر بر‌تر کشور در گروه علوم پایه را کسب و لوح خود را دریافت کرد.

ایلنا: در چهاردهمین جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران بر‌تر کشور سال ۱۳۹۲، استاد دانشگاه تبریز به عنوان پژوهشگر بر‌تر کشور انتخاب شد.
به گزارش ایلنا علیرضا ختائی، دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در این جشنواره ملی که با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، عنوان پژوهشگر بر‌تر کشور در گروه علوم پایه را کسب و لوح خود را دریافت کرد.
در قسمتی از این حکم که به امضاء رضا فرجی دانا، وزیر علوم تحقیقات و فناوری رسیده، آمده است: تلاش متفکران، اندیشه ورزان و آحاد جامعه علمی کشور در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نشانگرعزم و همت والای فرهیختگان نظام مقدس، جمهوری اسلامی ایران و شایسته تقدیر است.
علیرضا ختائی، مدرک دکتری خود را در رشته شیمی کاربردی از دانشگاه تبریز در سال ۱۳۸۶ دریافت کرده است.
چاپ و انتشار ۱۴۶ مقاله در مجلات(ISI)، ۱۹ مقاله در مجلات علمی - پژوهشی و ترویجی، ارائه ۱۲۱ مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی، همکاری و اجرای ۱۵ طرح تحقیقاتی، چاپ۷ جلد کتاب به زبان انگلیسی و یک جلد به زبان فارسی، راهنمایی ۲۵ پایان نامه کار‌شناسی ارشد، ۷ پایان نامه دکتری و ۳ محقق فوق دکتری و عضو هیات تحریریه ۵ مجله خارجی و دو مجله داخلی از جمله سوابق علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تبریز می‌باشد.
کسب رتبه دومین مقاله پر استناد در رشته شیمی در ایران از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹، کسب جایزه از انتشارات Elsevier جهت شرکت در بیست و دومین سمینار بین المللی فتوشیمی در کشور استرالیا(July ۲۰۰۵–۲۴th - ۲۹th)، کسب چهار عنوان مقاله بر‌تر در سمینارهای علمی، کسب عنوان متخصص با بیشترین پیشرفت در ششمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو، دریافت لوح تقدیر از انجمن نانو فناوری ایران به سبب چاپ مقالات علمی در نشریات معتبر بین المللی در حوزه نانوفناوری در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶و ۲۰۱۰، انتخاب دانشجوی نمونه کشور در سال ۱۳۸۴، پژوهشگر بر‌تر دانشگاه و استان در سال ۱۳۹۰ و پژوهشگر بر‌تر گروه عمده علوم پایه دانشگاه تبریز در سال جاری از دیگر موفقیت علمی و آموزشی این عضو هیات علمی در سال‌های اخیر بوده است.
بر اساس همین گزارش، در این مراسم که با حضور رییس جمهور برگزار شد، از ۲۳ پژوهشگر بر‌تر، ۳ مدیر پژوهشی بر‌تر وزارتخانه‌ها، ۳ مدیر پژوهشی بر‌تر دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، ۱۰ پژوهشگر بر‌تر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ۳ موسسه پژوهشی بر‌تر، ۲ پارک علم و فناوری، ۲ مرکز رشد، ۲ واحد فناور بر‌تر، یک فناور بر‌تر، ۳ مدیر بر‌تر فناور، ۷ نشریه بر‌تر، ۷ قطب بر‌تر و ۶ انجمن تجلیل بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز