خبرگزاری کار ایران

افزایش جرائم مرتبط با فضای مجازی باید کنترل شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۰۳۸

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی گفت: فضای مجازی می تواند یک فرصت باشد، در حالی که در جامعه ما تهدیداتی را ایجاد کرده است ، بطوریکه افزایش جرائم در این حوزه باید کنترل شود.

به گزارش ایلنا، جلسه کارگروه تخصصی پیشگیری از جرایم نوپدید و آسیبهای فضای مجازی با حضور اساتید دانشگاه، متخصصین حوزه سایبر و فضای مجازی در محل معاونت اجتماعی برگزار شد.

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی برضرورت پرداختن به فضای مجازی تاکید کرد و گفت : فضایی که می تواند بستر مناسبی برای راه اندازی کسب و کارهای نوین باشد  ،  تبدیل به فضایی برای اقدام و هجمه علیه ارزشها و مبانی اخلاقی و بستر ساز جرائم گردیده است . همانطور که در جنگ تحمیلی دشمن قبل از انجام حملات اقدام به ریزش آتش­تهیه می کرد، امروزه نیز شاهد هستیم در راستای تخریب ارزشها با استفاده از فضای مجازی این کار را انجام می دهند .

وی با اشاره به اینکه فضای سایبر قدرتمندترین ابزار در دست دشمن برای ناتوی فرهنگی علیه نظام است ،  گفت: در حال حاضر در این عرصه کار جهادی لازم است و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هم با رویکرد ایجابی برای مدیریت و کنترل جرائم و آسیب ها وارد این فضا شده است.

جلیلیان تصریح کرد: ما این فضا را نفی نمی کنیم و نمی توانیم خودمان را از فن­آوری محروم کنیم . این تکنولوژی می تواند در خدمت مردم ایران ، اهداف نظام جمهوری اسلامی و اهداف والای انسانی باشد .

سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت با اشاره به ورود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به موضوع فضای مجازی گفت : معاونت در صدد است که حرکت مثبتی را در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب های فضای مجازی انجام دهد و در این مسیر مساعدت و یاری متخصصین و اساتید این حوزه را می­طلبد .

وی اضافه کرد: معاونت اجتماعی  در اواخر سال ۹۶ اولین کمیته علمی- ملی در  فضای مجازی کشور را با موضوع پیشگیری از جرایم و آسیب های این حوزه  ایجاد کرد. در راستای اهداف این کمیته ۲۱ نشست کاربردی تشکیل شد و از مهمترین مصوبات آن تهیه پیش نویس نظام پیشگیری از جرایم فضای مجازی و پذیرش آن توسط متولیان این حوزه بوده است.

وی در ادامه به موضوعات بررسی شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مانند ارز دیجیتال با تکیه بر بیت کوین ، فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی)، فضای مجازی و رسانه­های نوین اشاره کرد و گفت : در سال گذشته در معاونت اجتماعی به این موضوعات پرداخته و از دانش و تخصص اساتید و تجربه­های سازمانهای مربوطه از جمله پلیس فتا برای پیشبرد این اهداف استفاده شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز