خبرگزاری کار ایران

وقوع ۴۵ درصدی تصادفات فوتی عابران پیاده در بزرگراه‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۴۶۳

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت از وقوع ۴۵ درصدی تصادفات منجر به فوت عابران پیاده، در بزرگراه‌های تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان مومنی در توضیح این خبر اعلام کرد: حدود ٤٥٪ تصادفات عابران پیاده در ۳ ماهه اول سال جاری در محورهای بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته است.

وی اظهار داشت: با توجه به سرعت وسایل نقلیه در محورهای بزرگراهی اکثریت تصادفاتی که در برخورد با عابر پیاده رخ می دهد متاسفانه عابران پیاده در اثر شدت ضربه در صحنه حادثه فوت کرده اند.

این مقام انتظامی گفت: با بررسی آمار، مشاهده می شود حدود نیمی از تصادفات عابران در محورهای بزرگراهی در ساعات ٢٠:٠٠ الی ٢٤:٠٠ به وقوع پیوسته است و ١٥ درصد تصادفات عابران محورهای بزرگراهی، مربوط به افرادی بوده که در سطح معابر مشغول فعالیت و خدمت رسانی بوده اند.

سرهنگ مومنی برای کاهش حوادث رانندگی توصیه کرد: عابران پیاده از توقف و ایستادن در محورهای بزرگراهی خودداری کنند در صورت عبور از عرض بزرگراه از پل های هوایی نصب شده استفاده کنند. در تاریکی هوا از محل هایی که دارای روشنایی کافی است، عبور و همچنین از لباس روشن برای دید بهتر رانندگان وسایل نقلیه استفاده کنند همچنین رانندگان بایستی همیشه با سرعت مطمئنه در سطح معابر حرکت کنند سرعتی که در صورت وقوع خطر بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را کنترل و از وقوع حادثه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: پیمانکاران و افرادی که در سطح معابر بزرگراهی فعالیت و خدمات رسانی می کنند در فاصله مناسب از علائم هشدار دهنده برای آگاهی رانندگان مشغول به کار باشند. کارگران از لباس و جلیقه شبرنگ استفاده کنند. نظافت معابر بزرگراهی توسط ماشین های جاروب (بصورت مکانیزه) صورت گیرد.

سرهنگ مومنی اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران ترافیک شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز