خبرگزاری کار ایران

دعوت رییس شورای شهر تهران از شهروندان برای حضور در انتخابات شورایاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۹۵

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وعده ما با شهروندان تهرانی، روز جمعه در بیش از ۱۷۰۰ صندوق اخذ رای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در یکصدو پنجاه و هفتمین جلسه شورا و در نطق پیش از دستور درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: امیدواریم شهروندان تهرانی با مشارکت فعال در انتخابات روز جمعه، نقش خود را در مدیریت شهری ارتقا دهند. سیاست محله محوری یکی از راهبردهای شورای پنجم است که براساس تمرکززدایی از مدیریت شهری و اعطای اختیارات به مناطق و محلات طراحی شده و شورای محله بهترین بستر و ابزار برای تحقق این آن است.

وی با درخواست از شهرداران مناطق برای توجه بیشتر به پروژه های محلی افزود: از آنها می خواهم از نظرات شورایاری در تشخیص و حل مسایل بوسیله پروژه های محلی استفاده کنند.

هاشمی با اشاره به برگزاری الکترونیک این انتخابات که تمرینی برای ارتقای فناوری در انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار داشت: امیدواریم با موفقیت این تجربه در انتخابات آتی نیز شاهد استفاده از فناوری بومی در برگزاری سالم و با صحت و سرعت بالای انتخابات باشیم.

وی گفت: وعده ما با شهروندان تهرانی، روز جمعه در بیش از ۱۷۰۰ صندوق اخذ رای خواهد بود.

 همچنین وی در تذکری به شرکت متروی تهران گفت: متاسفانه با وجود تذکرات قبلی و تکراری برای رسیدگی به وضعیت حمل و نقل عمومی، به ویژه وضعیت مترو، حل مشکلات مدیریتی این مجموعه هنوز به سرانجام نرسیده و مجموعه بزرگ مترو که باید اولویت شهرداری تهران برای حل مشکل آلودگی هوا،معضل ترافیک،صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت مردم باشد، از اهمیت کافی برای شهردار تهران برخوردار نیست. 

وی در ادامه افزود: اعتراضات روزهای اخیر شهروندان ناشی از ناهماهنگی و عدم تصمیم گیری درست و فقدان انسجام در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نشان دهنده ضعف در هیات مدیره شرکت مترو تهران است. 

هاشمی با تاکید بر اینکه این وضعیت در طی ۴۴ سال گذشته که از تاسیس مترو می گذرد بی سابقه بوده است تصریح کرد: از شهردار تهران تقاضا می کنم شخصا به این مساله ورود کنند و از آسیب دیدن حقوق شهروندان تهرانی و اخلال در رفت و آمد شهروندان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات شهردار به قولی که به شهروندان تهرانی مبنی بر افزایش تعداد سفر حمل و نقل ریلی از ۲/۵ میلیون سفر به ۷ میلیون سفر برسیم اما در  تحقق این برنامه دچار مشکلات اساسی شده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز