خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

نگاه به انتخابات شورایاری‌ها نباید سیاسی و جناحی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۴۴

رییس شورای شهر تهران گفت: باید انتخابات شورایاری‌ها را فرصتی برای تبلور عمق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج بدعهدی، تخریب و فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورا با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات شورایاری ها گفت: شوراها رکن مردم نهاد جمهوری اسلامی در کنار قوای سه گانه و نیروهای مسلح هستند و در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق واستدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی جمهوری اسلامی دفاع می کنند، مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم و تامین رضایت شهروندان جمهوری اسلامی بکار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این انتخابات محلی در تهران که همزمان با حساسیت ها وهیجانات در خلیج فارس و حوزه سیاست خارجی است نشان دهنده اوج ثبات وآرامش در جمهوری اسلامی است تاکید کرد: طبق اصل هفتم قانون اساسی، شوراها آخرین حلقه از زنجیره حاکمیت جمهوری اسلامی هستند و نخستین حلقه آن، نهاد رهبری نظام است و یکپارچگی، انسجام و هماهنگی این زنجیره، می تواند برای نظام کارآمدی، اقتدار و رضایت مندی مردم را بهمراه بیاورد.

هاشمی در ادامه افزود: همانگونه که در اصول هفتگانه شورا در قانون اساسی پیش بینی شده است، تفویض اختیار به این نهاد و تمرکز زدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه، یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است و برگزاری موفق انتخابات شورایاری ها، گامی در این جهت است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به انتخابات شورایاری نباید نگاهی سیاسی وجناحی باشد افزود: باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج بدعهدی، تخریب و فشارهای ظالمانه قدرتهای جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: نظام بین الملل به خوبی حقانیت، صلح طلبی و تنش زدایی جمهوری اسلامی را در کنار دفاع بدون تنازل از منافع ملی و حقوق اساسی ایران مشاهده می کند و عملکرد  ایران را بعنوان دفاع طبیعی از منافع ملی در چارچوب قوانین بین الملی و پایبندی به تعهدات و معاهدات مشروع می پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز