خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

مدیریت شهری به حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیر بپردازد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۶۸۶

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری می‌تواند به جای تصدی‌گری در حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی، به تسهیلگری، حمایت و هدایت فعالیت‌های مردمی و داوطلبانه در امور خیریه عمومی شهر بپردازد.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی (صبح امروز پنج شنبه بیست و هفتم دی ماه) با حضور در مراسم تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی و افتتاح خوابگاه شهید رفتاری اهدایی خیرین در دانشگاه امیر کبیر بر ضرورت ایجاد زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم وخیرین در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان تاکید کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سالروز شهادت شهید نواب صفوی و سایر اعضای اصلی گروه فداییان اسلام را که در سال 1334، اعدام شدند را نیز تسلیت گفت.

وی با اشاره به نشست امروز که در تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی است که منجر به ساخت و تجهیز خوابگاه شهید رفتاری شده است، در باب مناسک ذیل اخلاق و روابط انسانی سخن گفت و افزود: تفسیری که ما امروز در جامعه از اسلام ارائه می‌کنیم، با حقیقتی که علمای بزرگ و محققین و پژوهشگران براساس اسناد تاریخی و روش‌های علمی و تفسیر متون دینی ارائه می‌کنند دارای تفاوت‌هایی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اولویت دین، رسیدگی به وضعیت و نیازهای مردم است و تعظیم شعائر و مناسبت‌های دینی زمانی موثر خواهد بود که ما معیشت و نیازهای اولیه مردم را بتوانیم براورده کنیم.

وی در ادامه سخنانش گفت: در صدر اسلام نیز شاهد هستیم که پیامبر و ائمه به موضوع معیشت و نیازهای اصلی مردم اهمیت فراوانی می‌دادند و در حالیکه مسجد‌النبی با ساده‌ترین امکانات مانند برگ خرما مسقف و مفروش شده بود، پیامبر اکرم بیشترین توصیه را در رسیدگی به وضعیت مسلمانان نیازمند و بی پناه داشتند. نیازمندترین گروه مسلمانان که به دلیل هجرت و فرار از مکه، در مدینه هیچ ثروت، جان‌پناه ، غذا و حتی لباس نداشتند و به اصحاب صفه مشهور بودند، مورد توجه ویژه پیامبر قرار داشتند و نبی اکرم، زمان زیادی را با آنها سپری می کرد و مردم را به کمک و حمایت از آنان تشویق می‌کرد.

محسن هاشمی با بیان اینکه سیره همه ائمه هم همینگونه است و رسیدگی به نیازها و مشکلات مردم از شعائر اهمیت بیشتری دارد، افزود: ما باید خیرین جامعه را به سوی به ساخت و تجهیز مدارس، خوابگاه‌ها و درمانگاه‌ها در مناطقی که نیاز جدی وجود دارد و امکانات دولت پاسخگو نیست، سوق بدهیم.

به گفته وی اگر ما بتوانیم خیرین علاقمند، متدین و انسان‌دوست را به سمت تامین نیازهای اصلی و بحرانی جامعه سوق بدهیم قطعا در گرایش نسل جوان به دین و جلوگیری از انحراف و دین‌گریزی تاثیرگذار خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و عمومی تاکید کرده‌اند امروز مساله آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مسایل نظام است و با توجه به اینکه امکانات دولت و نظام پاسخگوی حل همه مسایل نیست باید بتوانیم زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم وخیرین را در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان فراهم کنیم.

محسن هاشمی تاکید کرد: مدیریت شهری می‌تواند به جای تصدی‌گری در حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی، به تسهیلگری، حمایت و هدایت فعالیت‌های مردمی، داوطلبانه و خیرین در این حوزه اقدام کند، که افتتاح این خوابگاه در این جهت کاری پسندیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز