خبرگزاری کار ایران

ارائه برنامه نامزدهای انتخابات شورایاری در بوستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۴۲

معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشستی درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها توضیحاتی را ارائه دادند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست دورنگاه که باغ موزه نگارستان محل برگزاری آن بود، گفت: نقطه اوج اصفهان دوره صفویه بوده است که درخشان‌ترین فراز تاریخ ایران بعد از اسلام به شمار می‌رود، اما وقتی به تهران دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تاریخ این شهر عمدتا با دوره قاجار و پهلوی گره خورده است که دوره‌های خوبی نیستند و مردم نیز از آن خاطرات خوبی ندارند؛ به همین دلیل در تهران با عمارت‌ها و نمادهایی مواجهیم که نمی‌توان آن‌ها را به اعتبار صاحبان‌شان زنده نگاه داشت؛ چرا که آن افراد خود نزد مردم اعتباری ندارند؛ معتقدم تاریخ تهران تنها به مردم آن زنده است.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید شهرداری تهران گفت: توجه شهردار تهران به سه‌شنبه‌های بدون خودرو صرفا راهی برای حل معضل ترافیک نیست، بلکه فرصتی برای دیدن مردم شهر به حساب می‌آید. ایده ما در معاونت اجتماعی این است که مردم برای کارهایی جز شغل و خرید از خانه بیرون بیایند؛ باید سبک تازه‌ای از زندگی و فعالیت‌ها را به شهر بیاوریم.

جوادی یگانه تصریح کرد: معاونت اجتماعی شهرداری، وزارت ارشاد نیست؛ در گذشته زمان‌هایی بوده که شهرداری تهران تلاش کرده به جای مردم کار کند، اما کار اصلی ما خدمت به مردم معمولی پایتخت است؛ مسئولیتی که اتفاقا ممکن است سروصدایی هم نداشته باشد. به عنوان مثال شادستان‌ها را در نظر بگیرید؛ یک اتفاق خبری نیست اما حتما وظیفه ماست. ما زنده کردن این قبیل فعالیت‌ها را کار خود می‌دانیم؛ باید مردم را از وجود چنین برنامه‌هایی در سطح شهر آگاه کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: بیرون آمدن مردم از خانه‌هایشان است که می‌تواند راه‌حل بسیاری از مشکلات و مسائل ما باشد، اما این بیرون آمدن نباید تنها به مقصد پارک رفتن باشد؛ ٣٠تیر و باب همایون را ببینید؛ مردم در آن‌ها کنار هم قدم می‌زنند، چهره به چهره با هم آشنا می‌شوند و به‌طور واقعی تجربه مشترک پیدا می‌کنند. در نوروز و تابستان نیز تلاش ما انجام همین کار در فضاهای متعدد شهری بود. شهرداری به دنبال احیای مراکزی در محلات است که در آن‌ها مردم دور هم جمع شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری که ریاست ستاد انتخابات شورایاری‌ها را نیز بر عهده دارد، در بخش دیگری از سخنانش گفت: با ناکام خواندن شورایاری‌ها موافق نیستم؛ در تهران ما با محلاتی مواجهیم که جمعیت‌شان از برخی شهرها بیشتر است. شورایاری‌ها تجربه‌ای به سمت تکمیل برنامه‌های شهرداری برای محلات است؛ چرا که در این دوره، حرکت‌مان را به سوی مدیریت محله‌ای آغاز کرده‌ایم.

وی تأکید کرد؛ براساس مصوبه شورای شهر، در تصمیمات محلی نظر شورایاری‌ها نیز باید اخذ شود؛ این کاری است که تا پیش از این شاید داوطلبانه انجام می‌شد، اما حالا یک وظیفه و تعهد است.

جوادی یگانه با بیان این‌که درصد حضور زنان و جوانان در آمار ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به دوره های قبل بهتر شده است، گفت: این یک خبر امیدوارکننده است، چون تمام مردم باید برای تصمیماتی که در قالب «مدیریت محله‌ای» گرفته می‌شود، دخیل باشند. شورایاری‌ها نقطه اتصال ما به مردم محله‌اند و معبری برای افزایش مشارکت مردم در مدیریت محله‌های خودشان. مشابه این تجربه قرار است تحت عنوان «انجمن محلات» در سایر شهرها نیز شکل گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پایان سخنانش در این مراسم به وظیفه رسانه‌ها در انتخابات شورایاری‌ها پرداخت و گفت: مشکل رسانه‌های داخلی ما این است که در معرض خطر از دست دادن مرجعیت خود قرار گرفته‌اند و این‌جاست که بازگشت اعتماد مردم به آن‌ها موضوعیت و اهمیت مضاعف پیدا می‌کند. بخشی از فرایند بازگشت این اعتماد، تحمل رسانه‌ها توسط خود ماست؛ خوشحالم که شهردار تهران مدیران شهرداری را از شکایت از رسانه‌ها منع کرده‌اند؛ کاری که ممکن است دردسرهایی برای ما داشته باشد، اما درعین‌حال منجر به تعامل سازنده و مثبت با رسانه‌ها نیز می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در نشست این هفته دورنگاه به انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: این انتخابات نماد مشارکت مردم در مدیریت شهر تهران است؛ از همین روست که برگزاری درست آن بر نگاه شهروندان به مدیریت شهری پایتخت تاثیر بسزایی دارد. باید برای جلب مشارکت مردم در این انتخابات تلاش کنیم، چرا که این خود یک قدم بزرگ به سوی رفع مشکلات شهر خواهد بود.

وی نگاه شهرداری تهران را برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف با حضور مردم دانست و تاکید کرد: یکی از ابزارهای نیل به این هدف، حضور جدی شورایاران در عرصه‌های محلی است.

محمدی در همین راستا از مدیران روابط‌عمومی مناطق خواست با تلاش‌های رسانه‌ای خود، انتخابات را به یک رویداد بزرگ برای مردم تبدیل کنند تا همه صدای این رخداد را بشنوند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: می‌خواهیم برای نامزدها فضایی در بوستان‌ها فراهم کنیم تا برنامه‌های خود را ارائه دهند؛ همچنین فضای شهر را با نصب تابلوهای تبلیغاتی، انتخاباتی‌تر خواهیم کرد.

بنابر اعلام شهرنوشت، او با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در مورد انتخابات الکترونیکی، مسئولین روابط‌عمومی شهرداری‌ها را موظف به ارائه هرچه سریع‌تر برنامه‌های تبلیغاتی حوزه‌های خود کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش از تهیه و تدوین ٣ سند جامع اطلاع‌رسانی، نشان برتر شهر و دیپلماسی شهر برای برنامه پنج ساله خبر داد و گفت: به این منظور شورای راهبردی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تشکیل شده است که همه باید برای موفقیت این شورا تلاش کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان به شادستان‌ها نیز پرداخت و گفت: امسال تابستان متبرک به اعیاد مذهبی بسیاری است و باید این را یک فرصت تاریخی بدانیم؛ باید مردم را به حضور در شادستان‌ها تشویق کنیم. این مجموعه برنامه از هفته گذشته آغاز شده و تا پنجم شهریور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز